Žurnalistická fotografie Od výtvarné fotografie se žurnalistická liší v zobrazení reality, neboť má diváka především informovat, případně vhodně doplňovat novinový článek. Je dobré pozorovat dění okolo sebe a snažit se zachytit jednotlivé drobné události. Pokud se snažíte do obrázku dostat všechno, může to působit chaoticky. Divák neví, na co se má soustředit. Vyberte si nejzajímavější scénu - jeden objekt a na ten se zaměřte (v jedné fotografii, ne v celé sérii fotek. Celek je samozřejmě taky potřeba udělat). Obrázek musí zachytit pocity, vtáhnout diváka do děje. Zaznamenávejte gesta a emoce. Nesmíte se bát přijít blíž k lidem. Mluvte s nimi. Získejte jejich důvěru a pak teprve foťte. Nezapomeňte ale ani na pozadí. V novinářské fotografii hraje velmi důležitou roli. Zdroj: Jan Šibík Nízké clonové číslo a malá hloubka ostrosti oddělí osoby od pozadí, které pak nepůsobí rušivě. Při pohybu objektů či osob a nízké cloně se tyto mohou dostat mimo hloubku ostrosti. Měli byste aspoň tušit, jak bude akce probíhat, co se bude dít. Projděte si okolí. Zkuste si pár zkušebních fotek, při kterých zjistíte, jaké je v daném místě světlo, jak vypadá prostor na fotce. Když už máte nalezený objekt zájmu, předostřete si. Používejte bodové ostření na střed. Namáčkněte spoušť a případně překomponujte. Musíte být ale rychlý. V některých případech se děj před fotoaparátem odehrává velmi rychle, pro ostré snímky je proto lepší zvolit prioritu rychlého času (co nejkratší čas) při plně otevřené cloně. ​Ideální clona je F5,6 až F11. Nejkratší čas 1/160, raději 1/200 sekundy, aby nebyl obraz rozmazaný. Doporučená literatura: PETR, Březina. ​Fotografujeme reportáž​[online]. www.milujemefotografii.cz, 2011-06-08 [cit. 2012-09-19]. Dostupné online​. Jiří Honskus. ​Fotografie, Technika snímání​. [s.l.]: Pražská fotografická škola, 2004. KUBIC, Milan. ​Novinářská fotografie, Absolventská práce​. Praha: Pražská fotografická škola, 2007.