Twitter a zpravodajství File:Twitter-logo.svg - Wikimedia Commons Specifika Twitteru ve zpravodajství -rychlé a stručné sdílení klíčových informací se širokým dosahem -větší orientace na aktuální události a krátké zprávy -možnost okamžité a přímé diskuse a reakce -publikum více orientované na zpravodajství a informace obecně – vzdělanější? -snadné sdílení odkazů a využívání hashtagů pro sledování určitých témat. -omezení délky tweetů na 280 znaků vyžaduje krátké a výstižné informace. -nevýhodou může být vysoká míra šíření dezinformací a falešných zpráv. -nemožnost zpětné editace příspěvků -instucionální x individuální – možnost vydobýt si prostor Twitter a česká média File:Twitter-logo.svg - Wikimedia Commons Image ČT24 – 760 tisíc CNN Prima – 36,5 tisíce Image Image TN.CZ – 10 tisíc Image Aktuálně – 253 tisíc Image Deník N – 111 tisíc Image iRozhlas.cz – 123 tisíc Image Respekt – 270 tisíc Image Hospodářky – 243 tisíc Image iDnes.cz – 324 tisíc Image Události Brno – 13,3 tis. Twitter a čeští novináři File:Twitter-logo.svg - Wikimedia Commons Obrázek Obrázek Martin Veselovský 363 tisíc Václav Moravec 200 tisíc Obrázek Jindřich Šídlo 331 tisíc Obrázek Daniel Stach 109 tisíc Obrázek Martin Řezníček 67 tisíc Obrázek Světlana Witowská 89 tisíc Obrázek Radek Bartoníček 65 tisíc Obrázek Apolena Rychlíková 22 tisíc Obrázek Vojtěch Boháč 30 tisíc Obrázek Josef Kvasnička 6 tisíc Běžná redakční kontinuální agenda Informační vlákna -Podrobnější rozbor tématu – osobnost, výročí, fenomén -https://twitter.com/UdalostiBrno/status/1570047616448069637 -https://twitter.com/UdalostiBrno/status/1571890687418695680 -„Online“ informování o zpravodajské situaci -https://twitter.com/bartkovskym/status/1641009249068171264 - Individuální agenda – běžná zpráva Individuální agenda – postřeh/zajímavost Rešeršní a agenturní tweety Lákadlo lajků a novinářská objektivita