Seminář 12: Závěrečné zhrnutí a budoucí trendy ve výzkumu politické ekonomie médií
Úterý 18. 4. 12:00–13:40 P24a
Pro tento seminář není zadaná žádná nová četba.
Zadání závěrečné seminární práce:
1. Analýza mediální komodity (rozsah: 2000 slov, odkazy na literaturu a další zdroje nejsou součástí rozsahu)
Vyberte si jednu konkrétní mediální komoditu a vysvětlete její postavení/roli v širším systému produkce mediálních artefaktů. Například se zajímáte o Star Wars, pro analýzu si vyberete jeden film nebo originální trilogii a budete se pak snažit odpovědět na tyto otázky (není nutné – nebo dokonce možné – odpovědět na všechny a v průběhu svého výzkumu možná narazíte na jiné důležité data):
● Historie/kontextuální informace o komoditě
● Kdo nebo která organizace vlastní copyright nebo patent?
● Která společnost vyrábí komoditu a jaká je vlastnická struktura dané společnosti?
● Jak je komodita distribuovaná? Které spoločnosti jsou součástí distribuční sítě a kdo je vlastní?
● Kolik stojí výroba komodity?
● Jak/kde se komodita konzumuje?
● Jakou roli hraje reklama pro tuto komoditu?
● Je komodita dostupná v jiných formátech/v jiné podobě?
● Je komodita distribuovaná místně, regionálně, celonárodně a mezinárodně?
Ve své analýze odkazujte na znalosti z literatury pro kurz a seminárních diskusí a na veřejně dostupné údaje (např. výročné zprávy, údaje z registrů apod.).
2. Profil mediální organizace (rozsah: 1000 slov, odkazy na literaturu a další zdroje nejsou součástí rozsahu)
Vyberte si korporaci, společnost nebo jinou organizaci, která je součástí komunikačního nebo mediálního průmyslu. Shromážděte dostupné informace a analyzujte je na základě znalostí z četby a seminárních diskusí.
Profil zahrnuje (pokud jsou informce dostupné):
● stručný přehled historie organizace
● organizační struktura, činnosti, organizační politika
● základní finanční informace (obrat, příjmy, aktiva, podíl na trhu, podíl akcionářů apod.)
● internacionalizace
● graf, obrázek nebo jiné vizuální znázornění organizační struktury (mateřská společnost, divize, dodavatelé, partnerské organizace apod.)
● v závěru profilu odpovězte na otázku: „jaká je základní obchodní činnost této organizace“?
Kromě základního textu (rozsah 1000 slov), můžete taky použít přílohy pro méně důležité ilustrace, tabulky apod. Profil musí obsahovat odkazy na zdroje. Wikipedia a webové stránky organizace/korporace jsou dobrým východiskem, ale potřebujete použít i jiné zdroje.
V semináři 9 se budeme podrobně zabývat závěrečnou seminární prací. Je vhodné si svoji volbu komodity a organizace nebo korporace se mnou domluvit.