Přineste s sebou podepsané informované souhlasy (jedna kopie, druhá zůstává účastníkům) účastníků vašich skupinových diskusí.
Nezapomeňte také přinést vyplněné sociodemografické dotazníky.
Reflexe; Analýza dat
Část setkání bude věnováno reflexi realizace skupinových diskusí. Příprava není podmínkou, příprava alespoň pár bodů předem nám však pomůže.
Skupinové debaty jsou metodou shromažďování dat a výzkumnou technikou. Takto shromážděná data však mohou být k dosažení konečných výsledků analyzována mnoha různými metodami.
Studující budou seznámeni se dvěma až třemi velmi užívanými a zároveň přístupnými metodami analýzy dat (tematická analýza, zakotvená teorie, kvalitativní obsahová analýza).
Studující budou mít přehled o původu těchto metod i jejich logice a analytickém postupu tak, aby si jednu z těchto metod mohli/y vybrat pro analýzu dat pocházejících z jimi provedených skupinových diskusí.
Mějte s sebou postřehy a dojmy z realizací vašich skupinových diskusí. Prezentace netřeba.
Povinná literatura:
Prezentace
Rozšiřující/volitelná literatura:
- Herzog, C., Handke, C., & Hitters, E. (2019). Analyzing Talk and Text II: Thematic Analysis. In The Palgrave Handbook of Methods for Media Policy Research (pp. 385–401). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-16065-4
- Řiháček, T., Čermák, I., & Hytych, R. (2013). Kvalitativní analýza textů: Čtyři přístupy. Masarykova univerzita.
- Bryant, A., & Charmaz, K. (2008). The Sage handbook of grounded theory. Sage publ.
- Guest, G., MacQueen, K., & Namey, E. (2012). Applied thematic analysis. Thousand Oaks, CA: Sage.
- Krippendorf, K. (2004). Content analysis: An introduction to its methodology (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
- Weber, R. (1990). Basic content analysis (2nd ed.). Newbury Park, CA: Sage.