Fokusní skupiny

Jak prodat sloníka: vytváření výzkumné zprávy 2

Výzkumná zpráva, to není jen popis výsledků, ale i celé výzkumné procedury. Součástí je tedy popis metodologie výzkumu. Studující tedy budou seznámeni/y s náležitostmi této části výzkumné zprávy.

Rozprava a reflexe několika existujících výzkumných zpráv.

Studující nastudují minimálně dvě výzkumné zprávy využívající jako metodu sběru dat skupinové diskuse. Mohou si buď vybrat ze zavěšených v příslušné složce studijních materiálů (viz odkaz níže), nebo vyhledat libovolné jiné. Každý studující si na hodinu připraví kratičkou reflexi (max. 5 minut) jedné výzkumné zprávy která bude obsahovat 

1) popis původu zprávy (kdo ji vytvořil a čemu se věnuje); 

2) co považuje za kladné stránky zprávy/výzkumu a proč;

3) co považuje za limity zprávy/výzkumu a proč. Powerpointová prezentace není nutná, pokud však budete chtít některé aspekty své reflexe doprovodit např. vizuální ilustrací, je to možné.


Povinná literatura:

Hennink-Writing_Focus_Group_Methods.pdf
PDF ke stažení

Rozšiřující/volitelná literatura:

  • Morgan, D. (2010). Reconsidering the role of interaction in analysing and reporting focus groups. Qualitative Health Research, 20 (5), 718–722.


Prezentace: