Fokusní skupiny

Skupinové diskuse, jejich zrod, vývoj, účel a specifičnost

Studující budou seznámeni/y s původem metody sběru dat prostřednictvím skupinových diskusí, jejím vývojem v čase i způsobem užití v různých polích výzkumu (marketing, sociální výzkum, participativní výzkum apod.). Studující zároveň porozumí základům této metody (důraz emičnost, sociální povahu „dat“, „trojjedinost zkoumání“) i jejím výhodám oproti ostatním metodám sběru dat, stejně jako limitům.

Povinná literatura:

2

Rozšiřující/volitelná literatura:

•    Grudens-Schuck, N., Lundy Allen, B., & Larson, K. (2004). Focus Group Fundamentals. Methodology Brief, 1–6. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwi7rrnt-MH8AhXG9rsIHXleB3MQFnoECAgQAQ&url=https%3A%2F%2Fstore.extension.iastate.edu%2FProduct%2Fpm1969b-pdf&usg=AOvVaw2d-KCjCK_4Mlr5lOBcml91


•    Krueger, R., & Casey, M. ( 2009 ). Focus groups: A practical guide for applied research (4th ed.). Th ousand Oaks, CA: Sage Publications.


•    Morgan, D. L. (2019). Basic and advanced focus groups. SAGE.


•    Lunt, P. (2019). Talking to People IV: Focus Groups. In The Palgrave Handbook of Methods for Media Policy Research (pp. 100–214). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-16065-4

Prezentace: