Adobe Systems 1 Úrovně analýzy a systémové příčiny války BSSn4404 Výzkum konfliktu Jan Kleiner 29.4.2024 Intro Obsah obrázku obloha, židle, nábytek, Billboard Popis byl vytvořen automaticky Adobe Systems Výzkum 2 Housekeeping: prosba a odměna ̶Posunutí deadlinu odevzdání seminární práce na 26. 5. 2024 vč. ̶Vhled do výzkumu na katedře a pomoc s pilotním testováním dotazníku. ̶Dotazník: https://masaryk.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_bjh1QlSZ0QNcOou ̶Pilotáž (cca 40 min): ̶Nejasnosti (např. instrukce či formulace otázek). ̶Gramatické a stylistické chyby. ̶Zobrazovací chyby (např. na mobilu). ̶Další chyby, co by mohly ohrožovat validitu a reliabilitu. ̶Zapisujte si prosím poznámky průběžně – na konci pak bude textové okno (příp. ústně) a kvantitativní ohodnocení – počkejte prosím, vyplníme společně. ̶Odpovídejte pravdivě (v případě otázek na zařazení, hodnost apod. samozřejmě ne) ̶Oproti reálnému dotazníku povolený back button, ale snažte se jej nepoužívat. ̶Debriefing. Obsah obrázku vzor, pixel, design Popis byl vytvořen automaticky Adobe Systems Výzkum 3 Debriefing a feedback ̶Posuďte úroveň mundane realismu a Hawthorne effect. ̶CVI + Cronbachovo alfa ̶Design: (kvazi)experimentální dotazník, conjoint experiment ̶Decepce: odvedení pozornosti na kybernetickou bezpečnost. ̶Bogus pipeline – věřili jste, že jsme schopni odhalit nekoherentní/lživé odpovědi? ̶Pomohlo vám nepřímé dotazování skrze projekční techniky (u sdílení) k pravdivější odpovědi? ̶Jak podle vás fungovaly dezinformační bomby? ̶Jak hodnotíte conjoint design? ̶Jak celkově hodnotíte dotazník? – jakékoliv připomínky/dotazy ̶ ̶ ̶ SCHVÁLNĚ ZAKRYTÉ, SMAŽTE OBRAZEC AŽ PO DOKONČENÍ PILOTÁŽE Adobe Systems Výzkum 4 Debriefing – testované proměnné, kauzální mechanismy a operacionalizace ̶Personality traits (Big 5). ̶Stress resiliency – BRS (Brief Resillience Score) ̶Attention – timers + LAC and SAC ̶Source (authoritativness of source) – NÚKIB, fake NÚKIB, ČT24, AC24 ̶Content – stratcom, disinformation, phishing, legitimate phishing ̶Metrics (consensus indicators) – facebook engagement metrics ̶Sociodemographic variables ̶Frequency of visits to social media (time spent there) ̶cyber-security awareness - Cyber Hygiene Inventory ̶media literacy - Media and Information Literacy Test SCHVÁLNĚ ZAKRYTÉ, SMAŽTE OBRAZEC AŽ PO DOKONČENÍ PILOTÁŽE Adobe Systems Výzkum 5 Závislé proměnné ̶Likelihood of sharing – in % from 0 to 100 (due to conjoint design) ̶Accuracy/credibility/truthfulness rating - in % from 0 to 100 (due to conjoint design) and approximation to Likert scale above the numeric scale SCHVÁLNĚ ZAKRYTÉ, SMAŽTE OBRAZEC AŽ PO DOKONČENÍ PILOTÁŽE