Politický trh a aktéři POLb1104 Miloš Gregor 21. 3. 2024 mgregor@fss.muni.cz stakeholders ‣vlivné a zainteresované osoby ‣opinion leadeři, média, voliči, NGO’s, podnikatelé atd. ‣síla – legitimita – naléhavost vnitřní vs. vnější primární vs. sekundární ‣žebříček postojů ‣SWOT analýza ‣identi fi kace stakeholders mgregor@fss.muni.cz jak zjistit šance politické strany? STP mgregor@fss.muni.cz Co je to segmentace? mgregor@fss.muni.cz … je proces rozdělení trhu na skupiny spotřebitelů (segmenty), které reagují na nabídku homogenněji než celý trh. mgregor@fss.muni.cz segmentace mgregor@fss.muni.cz segmentace ‣spokojenost voličů ‣růst či nárůst počtu voličů ‣lepší postavení vůči konkurenci, omezení konkurence ‣umožňuje snazší přizpůsobení nabídky mgregor@fss.muni.cz co chceme segmentací získat? mgregor@fss.muni.cz kritéria segmentace trhu mgregor@fss.muni.cz kritéria segmentace trhu (podle Kotlera) ‣měřitelné ‣lehce dostupné ‣rozlehlé ‣stabilní ‣s obsahem mgregor@fss.muni.cz segmenty musí být… mgregor@fss.muni.cz segmenty musí být… univerzální sdělení co je to targeting? mgregor@fss.muni.cz ‣cílení na vybrané atraktivní segmenty ‣přizpůsobování nabídky ‣primární cíl ‣sekundární cíl ‣budování vztahu mgregor@fss.muni.cz targeting mgregor@fss.muni.cz targeting ‣proces vedoucí k zaujetí “zákazníka” a zapamatování ‣pro různé segmenty zdůrazňujeme různé kvality ‣sdělení musí být srozumitelné mgregor@fss.muni.cz positioning / umístění ‣soudržnost ‣inovace ‣odlišení ‣bezpečnost mgregor@fss.muni.cz positioning / umístění - zásady STP - vaše svatá trojice! mgregor@fss.muni.cz děkuji za pozornost! mgregor@fss.muni.cz