On-line kampaně POLb1120 Kampaně v České republice 10. dubna 2024 / Miloš Gregor mgregor@fss.muni.cz web Miloš Gregor / web 1.0 web 2.0 internet jako masové médium web jako zdroj informací osobní stránky čtení statičnost obsahu obsah utvářen vlastníkem návštěvník pasivní příjemce převážně jednosměrná komunikace komunikace one-to-many + one-to-one interakce jen v nezbytné míře internet jako decentralizovaná síť web jako participační platforma blogy, sociální sítě, wiki atd. utváření dynamika obsahu sdílené utváření obsahů návštěvník aktivní uživatel obousměrná komunikace komunikace many-to-many interakce je vítaná (chaty, diskuze) mgregor@fss.muni.cz web Miloš Gregor / ‣interaktivita ‣ne na hierarchii založená komunikace ‣“nízká cena”, rychlost, stírání hranic mgregor@fss.muni.cz web Miloš Gregor / mgregor@fss.muni.cz web Miloš Gregor / ‣cílem je přesvědčit uživatele, aby si řekli o informace ‣už jim je zkrátka nemůžete nutit mgregor@fss.muni.cz sociální média Miloš Gregor / ‣blogy ‣online sociální sítě ‣dokumentové a zálohovací servery ‣multimediální sdílecí služby Tradiční marketing (rádio, televize) nenabízí způsob, jak odpovídat. mgregor@fss.muni.cz co chceme od sociálních médií? Miloš Gregor / zvýšit povědomí? prodat? udržet si přízeň? různé strategie mgregor@fss.muni.cz proč mít strategii? Miloš Gregor / ‣komplexní návod pro efektivní využití sociálních sítí ‣psána politické straně na míru ‣obsahuje ‣obecná doporučení (např. na fcb se postuje v 9 ráno) ‣konkrétní příklady (dobré i špatné) ‣konkrétní doporučení mgregor@fss.muni.cz proč mít strategii? Miloš Gregor / ‣máte přehled o tom, co děláte ‣máte přehled o tom, co neděláte ‣můžete plánovat - máte přehled, co budete dělat ‣můžete se přizpůsobovat aktuální situaci ‣můžete měřit mgregor@fss.muni.cz proč mít strategii? Miloš Gregor / “Strategie (nebo aspoň koncept) vás osvobodí.” Marek Prchal mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / ‣přitažlivý obsah vs. tematická nuda ‣autentičnost, transparentnost ‣(ne)interaktivita ‣experimentujte ‣pozor na ironii ‣formálnost ? s čím české politické strany bojují nejčastěji? mgregor@fss.muni.cz trolling, antikampaně Miloš Gregor / mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.cz další sítě Miloš Gregor / Je tam vaše cílovka? mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 ‣Virtuální demonstrace (ODS) ‣osobní pro fi ly čelních představitelů (TOP 09) ‣app poštovní známka (TOP 09) ‣superhrdinská pro fi lovka (SZ) mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 Přemluv bábu mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 The Great Schlep mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 ‣www.cssdprotivam.cz ‣www.tojesila.cz ‣www.letostopolankem.cz ‣Vyměňte politiky (>100k fans) ‣Čtyři zezadu mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2013 ‣#volim_pravici (ODS) ‣“Zítra asi něco koupím.” (Babiš) ‣LIKE pro topku (TOP 09) ‣“zazelenání” pro fi lovky (SZ) ‣aplikace (TOP 09 hru pro smartphony, ODS Listy, seznamka ANO) mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2017 ‣mainstreamem Facebook ‣rozšířený Twitter ‣oťukávání Instagramu ‣Okamura: 9221 ‣Bartoš: 1555 ‣Kalousek: 1378 ‣Babiš: 654 mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2021 ‣prohlubování trendů ‣pohrávání si s TikTokem ‣generatory memes & parodických kampaní Příště (17.4.) volební spoty. mgregor@fss.muni.cz Děkuji za pozornost.