OSNOVA KAZUISTIKY Zdroj (název díla): Synopse: Cca 1 odstavec popisující hlavní linii příběhu reálie - kde, kdy, co, nezapomenout i uvést, z čí perspektivy je příběh zachycen) Pohlaví dítěte: Věk v okamžiku počátku intervence: Osobní anamnéza dítěte: Rodinná anamnéza dítěte: Současná situace dítěte: Historie problému: Současné projevy dítěte (jak se chová, v jakých situacích, kdo u toho je, je takové chování reakcí na něco?): Jak dítě svůj problém vnímá/prožívá? Jak problém dítěte vnímají/prožívají jeho rodiče nebo jiné pečující osoby? Jaké informace chybí? V jaké roli (vždy se musí jednat o roli psychologa; v odůvodněných případech nevadí, že třeba obvykle nebývá psycholog v takové instituci zaměstnán) a v který moment do situace vstupujete? · Cíl intervence (jaký/jaké je/jsou cíl/cíle poradenské práce): Zdůvodnění zvoleného cíle (jak a proč jste cíl/e zvolil/a, zdůvodnění s oporou v odborné psychologické literatuře – v případě zdůvodnění, které tkví v obecně známém psychologickém faktu /např. potřeby daného vývojového období/ je v případě této seminární práce v pořádku opřít se i o učebnice psychologie): · Návrh komplexního řešení problému (s kým, jak … je nezbytné si uvědomit, že k cíli v mnoha případě vede sled postupných kroků): · Zdůvodnění jednotlivých postupů/kroků řešení s oporou v odborných zdrojích (na rozdíl od jiných seminárních prací je zde plně akceptovatelné užití učebnic; smyslem zdůvodnění je ukázat, že navrhovaný postup má oporu v psychologických teoriích či výzkumných poznatcích; zdůvodněním tedy v žádném případě není „tento postup navrhuji, protože ho doporučuje ten a ten autor“; zdůvodněním je např.: „Tento postup navrhuji, protože v daném vývojovém období je pro dítě dle autora X důležité Y, zároveň dítě ještě není schopno Z (autor B), proto je nezbytné A.“); Měli byste se snažit zdůvodnit postupy práce s jednotlivými členy systému (tedy i například uvést, proč budete komunikovat právě s tímto člověkem a proč právě takto; tzn. nestačí jen zdůvodnit postupy/cíle práce s dítětem). · Reflexe rizik (jaká rizika jsou spojena s navrženými postupy/kroky řešení, na co je potřeba dbát, abychom rizikům do nejvyšší možné míry předcházeli):[ZM1] ________________________________ [ZM1]Tyto čtyři body jsou podstatné pro hodnocení Výše uvedené pasáže jsou podstatné pro pochopení příběhu a umožňují zhodnotit navržené postupy. Cíl a zdůvodnění: 5b Návrh postupu: 10b Zdůvodnění: 10b Reflexe rizik: 5b