> > > V-A-K: metoda zadávání cílů VÝSLEDKY V A K AKTIVITY KOMPETENCE > S M A R T PŘÍKLAD – OBCHODNÍK CÍLE V ONBOARDINGU v obchodníka Dosáhnout obratu … > > > V A K Realizovat týdně 10 tel. Realizovat týdně 10 jednání > > > 1.měsíc 2.měsíc 3.měsíc Dosáhnout obratu … Realizovat týdně 30 tel. Realizovat týdně 15 jednání Dosáhnout 80% znalosti produktů Znát základní zásady procesu Zvládne přípravu na jednání Umí používat call script PŘÍKLAD – OFFICE MANAGER CÍLE V ONBOARDINGU office manažerky Zajišťovat 100% přípravu organizace workshopů Udržování zásob pomůcek pro moderace a kurzy > > > V A K Každé pondělí mít odevzdaný vyplněný výkaz Poslední den v měsíci uzavřít výkaz ZNALOST organizačních směrnic DOVEDNOST používání SW BaseCamp > CÍLE V ONBOARDINGU K ZNALOST organizačních směrnic DOVEDNOST používání SW BaseCamp ●Seznámit s fungováním SW výklad s buddiem ●Zorientovat se v SW samostudium ●Diskuse k SW – otázky s buddiem ●Zpracování cvičných úkolů domácí příprava ●Vyhodnocení rovně dovednosti práce se SW OSTATNÍ UKAZATELE ONBOARDINGU UKAZATELE PROCESU ONBOARDINGU ●Průměrná délka procesu ve vazbě na pracovní místa ● ●Průměrný počet dnů (hodin) vzdělávání /interní, externí, samostudium.../ v období onboardingu ● ●Náklady na adaptační proces = souhrn všech nákladů na adaptační proces - nutno vytvořit kalkulační vzorec nákladů ○náklady na externí vzdělávání - interní vzdělávání – e-learning ■supervizoři, mentoři, pomůcky, režijní náklady..., "kolečko" - čas/finance jednotlivá pracoviště, zkoušky, testy…, ○počet odchodů ve zkušební době, včetně příčin PŘÍKLADY Z PRAXE CÍLE ONBOARDING AKTIVITY – WELLCOME DAY ●Vyladit praktické věci (účast nováčků, co nastoupili v jiném termínu) ● ●Zvážit jak „dopřát“ obdobu onboarding dne i nováčkům, kteří nastupují na pobočky ● ●Zrevidovat koncept onboarding dne (vč. množství informací, které na ně hrneme) ○udělat více interaktivní (např. formou gamifikace, krátkými aktivitami, Kahoot kvíz apod.) ○udělat přednášky více úderné – zvážit, jaké informace potřebujeme v této fázi nováčkovi dát a vybrat ty nejdůležitější (zbytek pak v rámci společných témat onboardingu) ○upravit ppt prezentace CÍLE ONBOARDING AKTIVITY – PRE-ONBOARDING ●Vyladit proces předávání informací mezi recruiterem a HR markeťačkou (pozdější nástupy/výjimky nástupního dne u nováčků) – problém: chybějící info o tom, kdo má být pozvaný na onboarding day (většinou ti, co nastoupili v jiný termín než k 1.pracovnímu dni v kalendářním měsíci) anebo posílají mailem namísto zapsání do nástupové tabulky ● ● ●Začít předávat info o adaptačních a rozvojových potřeb nováčka směrem k hiring manažerovi (podklady z výběru) – zatím neprobíhá ● ● ●Zpřehlednit emailové instrukce k nástupu – problém: úplný nováček na trhu práce může mít problém porozumět, co všechno si má obstarat před nástupem CÍLE ONBOARDING AKTIVITY – KOMERČNÍ ●Samostatná práce v Adminu ● ● ●Vratky, příjemky ● ● ●Školení texty, fotky, cenotvorba + základy legislativy CÍLE ONBOARDING AKTIVITY – TRAINING ●„5 KROKŮ, JAK KOMUNIKOVAT SE ZÁKAZNÍKEM“ CÍLE v oblastech „VÝSLEDKY – AKTIVITY – KOMPETENCE“ CÍLE – U VÁS? ●?