https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-1MtKNXD_2tuRtL3fPnWpYcenmANZWVObPplOw6D4jc/edit?usp=sharing
Obecné informace k předmětu
1. Studijní cíle
Po absolvování předmětu budou studenti schopni:
i.
definovat typy rozhovorů v oblasti
psychologie práce;
ii.
znát a vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými typy
rozhovorů;
iii.
znát zásady vedení jednotlivých typů rozhovorů;
iv.
definovat vhodné otázky pro jednotlivé typy
rozhovorů;
v.
vést jednotlivé typy rozhovorů tak, aby dosáhli
požadovaného cíle rozhovoru při uchování dobré atmosféry v komunikaci.
2. Organizace předmětu
Předmět tvoří 6 studijních setkání. Studijní setkání trvají
4 vyučovací hodiny a konají se zpravidla jednou za 14 v pondělí od 12:00
do 15:40 v učebně AVC. Termíny studijních setkání jsou 26. 2., 11. 3.,
25. 3., 8. 4., 22. 4; 6. 5. Pro úspěšné ukončení předmětu je třeba
splnit všechny požadavky uvedené v článku 6 tohoto sylabu. Předmět je za 4
kredity.
3. Požadavky na ukončení předmětu
3.1 Účast
a.
Účast na studijních setkáních je nenahraditelná,
protože při nich studenti procvičují důležité dovednosti, nacvičují aplikaci
znalostí na reálných problémech z praxe.
b.
Účast je povinná, přítomnost je kontrolována.
c.
Možná je jedna neúčast.
3.2 Průběžná práce v semestru
a.
V průběhu semestru pracují studenti na níže
uvedených úkolech. Jejich realizace a odevzdání v určeném termínu a
uvedeném rozsahu je předpokladem úspěšného ukončení předmětu.
b.
Neodevzdání úkolu nebo nepřipravení analýzy
v požadovaných parametrech, znamená nesplnění podmínek pro úspěšné
ukončení předmětu. V takovém případě je předmět studentovi ukončen
hodnocením „-“ .
3.2.1 Rozhovor: praktický nácvik
a.
Jde o úkol pro týmy studentů[1]. Přihlášení k němu zde: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-1MtKNXD_2tuRtL3fPnWpYcenmANZWVObPplOw6D4jc/edit?usp=sharing
b.
Studenti mají za úkol pořídit vlastní ukázku rozhovoru
a napsat reflexi toho, jak jej zvládli. Výběr typu rozhovoru proběhne na prvním
setkání.
c.
Cílem úkolu je aplikace znalostí a nácvik
dovedností důležitých pro vedení konkrétního typu rozhovoru.
d.
Výstupem úkolu je videonahrávka rozhovoru (10
minut dlouhá, ± 1 minuta),
reflexe rozhovoru zpracovaná v požadované struktuře (viz šablona) a
prezentace rozhovoru na studijním setkání.
e.
Nahrávka bude zachycovat rozhovor, ve kterém je
vedoucí rozhovoru a komunikační partner. Na nahrávce jsou vidět oba dva. Během
uvedeného času je úkolem vedoucího rozhovoru vést správně (dosáhnout zvoleného
cíle a vytvořit vhodnou atmosféru pro pracovníka) zvolený typ rozhovoru.
f.
Součástí prezentace na studijním setkání je
představení rozhovoru, reagování na komentáře studentů, kteří rozhovor
analyzovali, reagování na komentáře / otázky ostatních studentů a vyučujícího.
3.2.1.1 Kritéria hodnocení
a.
Kvalita provedeného rozhovoru (dosažení cíle rozhovoru,
srozumitelnost, schopnost navázat dobrý kontakt s komunikačním partnerem,
respekt vůči komunikačnímu partnerovi, vhodný slovník, adekvátní reagování na
komunikačního partnera).
b.
Kvalita zpracování reflexe rozhovoru (ukotvení
v oborných poznatcích, konkrétnost popisu ne/úspěšných intervencí, kvalita
návrhů na vylepšení rozhovoru).
c.
Kvalita reakcí při analýze rozhovoru na
studijním setkání (odpovědi jsou založené na odborných znalostech, je zřejmé,
že autoři rozhovoru mají jasno v tom, proč rozhovor vedli způsobem, kterým
ho vedli, srozumitelnost odpovědí).
Rozsah práce: |
maximálně 3600 znaků
včetně mezer, do rozsahu se nepočítá Použitá literatura (viz šablona) |
Termín odevzdání: |
viz online soubor
s přihlašováním k tématům |
Název souboru: |
příjmení jednoho z autorů
a název typu rozhovoru.docx |
a.
Jde o úkol pro stejné týmy studentů, které pracují
na úkolu Rozhovor: praktický nácvik.
b.
Studenti mají za úkol připravit analýzu rozhovoru
jiného týmu. Výběr rozhovoru pro analýzu proběhne na prvním setkání.
c.
Cílem úkolu je aplikace znalostí a nácvik
dovedností důležitých pro vedení konkrétního typu rozhovoru.
d.
Výstupem úkolu je analýza rozhovoru prezentovaná
na studijním setkání.
e.
Analýza obsahuje zhodnocení toho, co se
v rozhovoru povedlo a proč, co nefungovalo a proč, doporučení na vylepšení
rozhovoru. Při analýze lze využít i body z kritérií hodnocení rozhovoru
(viz bod 6. 2. 1. 1.).
f. Tato
příprava nemusí být písemně zpracována. Jejím hlavním výstupem je analýza
rozhovoru na studijním setkání.
3.2.2.1 Kritéria hodnocení
a.
Kvalita analýzy a její odbornost (studenti jsou
schopni zachytit věci, které jsou dobře a vysvětlit proč; zachytit místa, kde je
nějaký problém a říct proč; navrhnout vhodná vylepšení rozhovoru a zdůvodnit je),
srozumitelnost vysvětlení.
3.3 Celkové hodnocení předmětu
a.
Předmět je ukončen kolokviem.
b.
Úspěšné ukončení student dostane za zpracování úkolů
Rozhovor: praktický nácvik a Rozhovor: analýza, v požadované kvalitě.
Podrobně informace najdete také v sylabu předmětu.