www.fss.muni.cz PSYn5708 www.fss.muni.cz 1. Puštění ukázky 2. Její rozbor 3. Dotazy Hodnocení: kvalita rozhovoru/reflexe/reakcí Hodnocení: kvalita analýzy a její odbornost www.fss.muni.cz www.fss.muni.cz 1. Když/kdyby se s vámi někdo rozešel (přestal se bavit), co by se vám hodilo vědět, zjistit? Tak na co jste přišli? Udělejte 2-jice, máte na to 10 minut www.fss.muni.cz 1. Jaký vidíte smysl v odchodovém interview? 2. K čemu může pomáhat? 3. Jak jsou podle vás rizika? www.fss.muni.cz Smysl: zamezení předpokladům, snížit turnover, přesvědčit, zjistit změny = ukončit to v dobrém Výhody: lepší odpovědi, náhled na naše benefity Rizika: nezjistím pravý důvod, špatná metoda nebo člověk, moc vyzvídání (poznámky) www.fss.muni.cz www.fss.muni.cz 1. Zkuste na základě první aktivity vymyslet otázky, které by mohl za vás takový odchodový rozhovor obsahovat 2. Zkusíme si je potom využít www.fss.muni.cz 1. Odcházím – na co byste se mě ptali? 2. Co jste se dozvěděli? Na čem byste teď pracovali? www.fss.muni.cz www.fss.muni.cz 1. Bezpečí! 2. Autenticita 3. Čas 4. Využití informací www.fss.muni.cz • Ideálně manažer (otázky) + HR (legalita, mediace) • Příprava: důvody, čas, místo, dokumenty, negativní reakce Postup 1. Pozdrav 2. Co se děje 3. Vysvětlím důvody 4. Reakce 5. Objasním další kroky 6. Follow-up www.fss.muni.cz • Důvody: snížení výkonu a kvality, negativní chování, konflikty, nucené snižování stavů, zavírání oddělení Další krok? 1. Gardening leave? 2. Návazná komunikace 3. Dokumenty 4. Pobavím se se zaměstnanci – vliv? www.fss.muni.cz www.fss.muni.cz 1. Jak jste se cítili, když jste byli součástí tohoto předmětu? Jaké to bylo? Co převládalo? 2. Jak jste byli spokojení s přínosy? 3. Jaké změny byste udělali v rámci vašeho zapojení? 4. Máte pocit, že se vámi bylo jednáno férově a nezaujatě? 5. Jak byste za sebe zhodnotili komunikaci se spolužáky a vyučujícím? 6. Bylo za vás vedení (supervize, pomoc) odpovídající? 7. Vnímali jste možnost pro posun? 8. Jaké máte pro mě doporučení na vylepšení? 9. Co naopak máte pocit, že dělám dobře? 10. Co vnímáte, že máte v jiných předmětech, co jsem nebyla schopná nabídnout? 11. Co si tedy myslíte, že by bylo hlavními důvody k vašemu odchodu? 12. Budete chtít nadále nějak zůstávat ve styku? www.fss.muni.cz 1. Poslouchat 2. Říct kdo bude účasten a jak se naloží s informacemi 3. Všímat si rozporů 4. Znát svoje hranice 5. Ukončit to v dobrém (zvládnout emoce) www.fss.muni.cz 1. Úkol 2. Co chci vědět, když mě někdo opouští 3. Jak na ukončující rozhovor 4. Zkoušení si otázek 5. Shrnutí 6. Ukončující rozhovor a ZPV na předmět www.fss.muni.cz