Politická ekonomie médií

Seminář 3: Média a společnost – přístupy a tradice politické ekonomie médií

Úterý 26.3. (Blok seminářů 3 a 4)

Od širších filosofických a historických kořenů politické ekonomie se přesuneme k současným politicko-ekonomickým přístupům ke studiu vztahu mezi médii a společností. Obeznámíme se s významnými představiteli politické ekonomie médií a komunikace a taky se zamyslíme nad základními tezemi, které představili ve své práci.    


Povinná četba:

Chapter 2 in Mosco, V. (2009) The Political Economy of Communication. London: Sage. 


Doporučená četba:

Wasko, J. (2013). The IAMCR Political Economy Section: A Retrospective. The Political Economy of Communication, 1(1). Retrieved from https://polecom.org/index.php/polecom/article/view/11/148

Corduneanu-Huci, C. & Hamilton, A. (2022) Selective Control: The Political Economy of Censorship, Political Communication, 39:4, 517-538, DOI: 10.1080/10584609.2022.2074587

Christian, A.J. & Peterson-Salahuddin, C. (2023) Rage against the streaming studio system: worker resistance to Hollywood’s networked era, Information, Communication & Society, DOI: 10.1080/1369118X.2023.2166363