Úkoly a závěrečná práce
Podmínky pro splnění studijních povinností:
1) Vypracování závěrečné seminární práce
(70%)
2) Vypracování dílčích rozprav o vybraných
klíčových tezích a představitelích politické ekonomie médií (30%)
Závěrečná seminární práce má dvě části: analýzu komodity (rozsah: 2000 slov, odkazy na literaturu a další zdroje nejsou součástí rozsahu) a profil mediální organizace nebo korporace (rozsah: 1000 slov, odkazy na literaturu a další zdroje nejsou součástí rozsahu). Odevzdání přes odevzdávárnu předmětu nebo emailem 10.6. 2024 *Zadání je podrobně popsané níže, stupnice hodnocení je na stejném místě.
Rozpravy: v průběhu semestru
studenti vypracují dvě krátké rozpravy:
1. medailonek představitele/ky politické ekonomie médií s důrazem na jejich přínos pro tento přístup (rozsah 700 slov bez odkazů na literaturu a další zdroje). Představitele/ku si vyberte podle svého zájmu, autoři a autorky, které v kurzu čteme se zabývají politickou ekonomií médií, pro jistotu několik jmen: Vincent Mosco, Christian Fuchs, Andrew Calabrese, Janet Wasko, Lisbet van Zoonen, Micky Lee atd. Odevzdání přes odevzdávárnu předmětu nebo emailem 8.3. 2024
2. souhrn klíčových tezí nebo empirických
zjištění odborného textu, který je v seznamu doporučené literatury. (rozsah
700 slov bez odkazů na literaturu a další zdroje). Odevzdání přes odevzdávárnu předmětu nebo emailem 19.4. 2024
Citace z textů v anglickém jazyce
nemusíte překládat.
Odevzdání je možné domluvit dřív nebo později
individuálně, prosím kontaktujte mě ohledně této možnosti. Zkouškové období
končí 28.6. 2024.
1. Analýza mediální komodity (rozsah: 2000 slov, odkazy na literaturu a
další zdroje nejsou součástí rozsahu)
Vyberte si jednu konkrétní mediální komoditu a
vysvětlete její postavení/roli v širším systému produkce mediálních artefaktů. Například se zajímáte o
Star Wars, pro analýzu si vyberete jeden film nebo originální trilogii a budete
se pak snažit odpovědět na tyto otázky (není nutné – nebo dokonce možné –
odpovědět na všechny a v průběhu svého výzkumu možná narazíte na jiné
důležité data):
●
Historie/kontextuální informace o komoditě
●
Kdo nebo která organizace vlastní copyright nebo patent?
●
Která společnost vyrábí komoditu a jaká je vlastnická
struktura dané společnosti?
●
Jak je komodita distribuovaná? Které spoločnosti jsou
součástí distribuční sítě a kdo je vlastní?
●
Kolik stojí výroba komodity?
●
Jak/kde se komodita konzumuje?
●
Jakou roli hraje reklama pro tuto komoditu?
●
Je komodita dostupná v jiných formátech/v jiné
podobě?
●
Je komodita distribuovaná místně, regionálně, celonárodně
a mezinárodně?
Ve své analýze odkazujte na znalosti
z literatury pro kurz a seminárních diskusí a na veřejně dostupné údaje (např. výročné zprávy, údaje
z registrů apod.).
2. Profil mediální organizace (rozsah: 1000 slov, odkazy na literaturu a
další zdroje nejsou součástí rozsahu)
Vyberte si korporaci, společnost nebo jinou
organizaci, která je součástí komunikačního nebo mediálního průmyslu.
Shromážděte dostupné informace a analyzujte je na základě znalostí z četby
a seminárních diskusí.
Profil zahrnuje (pokud jsou informce dostupné):
●
stručný přehled historie organizace
●
organizační struktura, činnosti, organizační politika
●
základní finanční informace (obrat, příjmy, aktiva, podíl
na trhu, podíl akcionářů apod.)
●
internacionalizace
●
graf, obrázek nebo jiné vizuální znázornění organizační
struktury (mateřská společnost, divize, dodavatelé, partnerské organizace apod.)
●
v závěru profilu odpovězte na otázku: „jaká je základní
obchodní činnost této organizace“?
Kromě základního textu (rozsah 1000 slov), můžete
taky použít přílohy pro méně důležité ilustrace, tabulky apod. Profil musí obsahovat
odkazy na zdroje. Wikipedia a webové stránky organizace/korporace jsou dobrým
východiskem, ale potřebujete použít i jiné zdroje.
V semináři
9 se budeme podrobně zabývat závěrečnou seminární prací. Je vhodné si svoji volbu komodity a organizace nebo
korporace se mnou domluvit.
Stupnice hodnocení:
Celkově můžete získat 100 bodů, 15 za každou rozpravu a 70 za závěrečnou
seminární práci (45 za analýzu komodity a 25 za profil korporace).
Stupně ECTS |
Počet bodů |
Definice |
A |
90 - 100 |
vynikající výkon pouze s drobnými chybami |
B |
80 - 89 |
nadprůměrný výkon avšak s určitými chybami |
C |
70 - 79 |
celkově dobrý výkon s řadou výrazných chyb |
D |
60 - 69 |
přijatelný výkon, ale se značnými nedostatky |
E |
50 - 59 |
výkon splňuje minimální požadavky |
F |
0 - 49 |
je zapotřebí značné množství další práce |