Seminář 1: Úvod. Proč studovat politickou ekonomii médií?
Pondělí 25.3. (Blok seminářů 1 a 2)
V prvním semináři se obeznámíme s obsahem kurzu, s tématy, které pokryjeme, se zadáním závěrečné práce a dílčích rozprav apod. Pro tento seminář si nepotřebujete nic načíst nebo připravit, probereme praktické ukázky a přínos tohoto přístupu ke studiu médií.
Podrobný popis kurzu najdete v sylabu, níže vybírám informace o studijních povinnostech.
Podmínky pro splnění studijních povinností:
1) Vypracování závěrečné seminární práce (70%)
2) Vypracování dílčích rozprav o vybraných klíčových tezích a představitelích politické ekonomie médií (30%)
Závěrečná seminární práce má dvě části: analýzu komodity (rozsah: 2000 slov, odkazy na literaturu a další zdroje nejsou součástí rozsahu) a profil mediální organizace nebo korporace (rozsah: 1000 slov, odkazy na literaturu a další zdroje nejsou součástí rozsahu). Odevzdání přes odevzdávárnu předmětu nebo emailem 10.6. 2024 Zadání je podrobně popsané níže, stupnice hodnocení je na stejném místě.
Rozpravy: v průběhu semestru
studenti vypracují dvě krátké rozpravy:
1. medailonek představitele/ky politické ekonomie médií s důrazem na jejich přínos pro tento přístup (rozsah 700 slov bez odkazů na literaturu a další zdroje). Odevzdání přes odevzdávárnu předmětu nebo emailem 8.3. 2024
2.
souhrn
klíčových tezí nebo empirických zjištění odborného textu, který je
v seznamu doporučené literatury. (rozsah 700 slov bez odkazů na literaturu
a další zdroje).
Citace z textů v anglickém jazyce nemusíte
překládat.
Odevzdání je možné domluvit dřív nebo později individuálně,
prosím kontaktujte mě ohledně této možnosti. Zkouškové období končí 28.6. 2024.