Politická ekonomie médií

Seminář 1: Úvod. Proč studovat politickou ekonomii médií?

Pondělí 25.3. (Blok seminářů 1 a 2)

V prvním semináři se obeznámíme s obsahem kurzu, s tématy, které pokryjeme, se zadáním závěrečné práce a dílčích rozprav apod. Pro tento seminář si nepotřebujete nic načíst nebo připravit, probereme praktické ukázky a přínos tohoto přístupu ke studiu médií. 

Podrobný popis kurzu najdete v sylabu, níže vybírám informace o studijních povinnostech. 

 

Podmínky pro splnění studijních povinností:

1) Vypracování závěrečné seminární práce (70%)

2) Vypracování dílčích rozprav o vybraných klíčových tezích a představitelích politické ekonomie médií (30%)

Závěrečná seminární práce má dvě části: analýzu komodity (rozsah: 2000 slov, odkazy na literaturu a další zdroje nejsou součástí rozsahu) a profil mediální organizace nebo korporace (rozsah: 1000 slov, odkazy na literaturu a další zdroje nejsou součástí rozsahu). Odevzdání přes odevzdávárnu předmětu nebo emailem 10.6. 2024  Zadání je podrobně popsané níže, stupnice hodnocení je na stejném místě.

Rozpravy: v průběhu semestru studenti vypracují dvě krátké rozpravy:

1.    medailonek představitele/ky politické ekonomie médií s důrazem na jejich přínos pro tento přístup (rozsah 700 slov bez odkazů na literaturu a další zdroje). Odevzdání přes odevzdávárnu předmětu nebo emailem 8.3. 2024  

2.    souhrn klíčových tezí nebo empirických zjištění odborného textu, který je v seznamu doporučené literatury. (rozsah 700 slov bez odkazů na literaturu a další zdroje). Odevzdání přes odevzdávárnu předmětu nebo emailem 19.4. 2024

Citace z textů v anglickém jazyce nemusíte překládat.

Odevzdání je možné domluvit dřív nebo později individuálně, prosím kontaktujte mě ohledně této možnosti. Zkouškové období končí 28.6. 2024.