Seminář 2: Úvod. Co je politická ekonomie médií? Jaké má kořeny?
Pondělí 25.3. (Blok seminářů 1 a 2)
V tomto semináři se obeznámíme s historickými kořeny politické ekonomie (především s prací Adama Smithe) a prozkoumáme teoretické vymezení tohoto přístupu ke studiu médií a komunikace.
Povinná četba:
Chapter 1 in Mosco, V. (2009) The Political Economy of Communication. London: Sage.
Doporučená četba:
Calabrese, A. (2005). “Communication, global justice and the moral economy.” Global media and communication. 1(3).
Meehan. E. and Wasko, J. (2013) “In Defence of a Political Economy of the Media”, Javnost – The Public, 20(1).
Introduction in Fuchs, C. and V. Mosco (eds.) (2016.) “Marx and the Political Economy of the Media.” Studies in Critical Social Sciences, edited by David Fasenfest, Volume 79. Leiden: Brill.
Theocarakis, N. J. (2010) “Metamorphoses: The Concept of Labour in the History of Political Economy”, The Economic and Labour Relations Review, 20(2), pp. 7–37. doi: 10.1177/103530461002000202.