Seminář 6: Feministická politická ekonomie médií
Středa 27.3. (Blok seminářů 5 a 6)
Micky Lee (2011) charakterizuje feministickou politickou ekonomii jako „studium genderované produkce, distribuce a konzumace zboží a zdrojů a odkrývání způsobů jakým je používaná ideologie na stabilizaci nerovných vztahů.“ V tomto semináři se seznámíme s relativně novou - feministickou - větví politické ekonomie médií a komunikace.
Povinná četba:
Lee, M. (2011) “A Feminist Political Economy of Communication,” Feminist Media Studies, 11(01), 83-87, DOI: 10.1080/14680777.2011.537032
Doporučená četba:
De Vuyst, S. &
Raeymaeckers, K. (2019) Is Journalism Gender E-Qual?, Digital Journalism,
7:5, 554-570, DOI: 10.1080/21670811.2017.1369357
Klaas, E. & Boukes,
M. (2022) A woman’s got to write what a woman’s got to write: the effect of
journalist’s gender on the perceived credibility of news articles, Feminist
Media Studies, 22:3, 571-587, DOI: 10.1080/14680777.2020.1838596
Kalra, P. & Boukes,
M. (2021) Curbing Journalistic Gender Bias: How Activating Awareness of Gender
Bias in Indian Journalists Affects Their Reporting, Journalism Practice,
15:5, 651-668, DOI: 10.1080/17512786.2020.1755344
Fernandez, R. M. and Campero, S. (2017) “Gender Sorting and the Glass Ceiling in High-Tech Firms”, ILR Review, 70(1), pp. 73–104. doi: 10.1177/0019793916668875.
Ne-akademické zdroje:
Linda
Bartošová: Novinářky: Rozhovory se ženami v českých médiích. CPress, 2022.
Being a Woman in Investigative
Journalism | Trafficked | National Geographic UK
https://www.youtube.com/watch?v=oMFNw9MHcxE
Christiane Amanpour
CBE: women in journalism, Iran and foreign correspondence
https://www.youtube.com/watch?v=obajqMphOvs