Politická ekonomie médií

Seminář 6: Feministická politická ekonomie médií

Středa 27.3. (Blok seminářů 5 a 6)

Micky Lee (2011) charakterizuje feministickou politickou ekonomii jako „studium genderované produkce, distribuce a konzumace zboží a zdrojů a odkrývání způsobů jakým je používaná ideologie na stabilizaci nerovných vztahů.“ V tomto semináři  se seznámíme s relativně novou - feministickou - větví politické ekonomie médií a komunikace.  

Povinná četba:

Lee, M. (2011) “A Feminist Political Economy of Communication,” Feminist Media Studies, 11(01), 83-87, DOI: 10.1080/14680777.2011.537032

Doporučená četba:

De Vuyst, S. & Raeymaeckers, K. (2019) Is Journalism Gender E-Qual?, Digital Journalism, 7:5, 554-570, DOI: 10.1080/21670811.2017.1369357

Klaas, E. & Boukes, M. (2022) A woman’s got to write what a woman’s got to write: the effect of journalist’s gender on the perceived credibility of news articles, Feminist Media Studies, 22:3, 571-587, DOI: 10.1080/14680777.2020.1838596

Kalra, P. & Boukes, M. (2021) Curbing Journalistic Gender Bias: How Activating Awareness of Gender Bias in Indian Journalists Affects Their Reporting, Journalism Practice, 15:5, 651-668, DOI: 10.1080/17512786.2020.1755344

Fernandez, R. M. and Campero, S. (2017) “Gender Sorting and the Glass Ceiling in High-Tech Firms”, ILR Review, 70(1), pp. 73–104. doi: 10.1177/0019793916668875.

Ne-akademické zdroje:

Linda Bartošová: Novinářky: Rozhovory se ženami v českých médiích. CPress, 2022.

Being a Woman in Investigative Journalism | Trafficked | National Geographic UK

https://www.youtube.com/watch?v=oMFNw9MHcxE

Christiane Amanpour CBE: women in journalism, Iran and foreign correspondence

https://www.youtube.com/watch?v=obajqMphOvs