V průběhu kurzu budete od vyučujících dostávat tipy na literaturu, ale také budete číst v rámci přípravy na hodiny úryvky z ní k probíraným tématům. Měli byste tedy načerpat dostatečný základ pro vaše diplomové mediální projekty.
Pokud ale hledáte nějaké obecnější učebnice projektového managementu, můžeme doporučit například tyto publikace:
- Gary R. Heerkens, Project Management: velmi čtivá a ilustrativní kniha, která vás provede všemi klíčovými kroky projektového managementu a vysvětlí vám, jakou roli byste v projektu měli zastávat (čili že nemusíte – či dokonce nemáte – dělat vše, ale umět práci vymyslet, naplánovat a rozdělit). Kniha se věnuje roli projektového manažera, definování projektu, vytvoření týmu, plánování, rizikům a příležitostem i tomu, jak si udržet projekt pod kontrolou. Obsahuje množství tipů a praktických rad.
- Michelle Ferrier & Elizabeth Mays, Media Innovation and Entrepreneurshippreneurship: úvod pro mediální podnikavce, který spojuje imperativ inovace i se společenskou relevancí, problémy neziskového modelu projektů a freelancerství; obsahuje i tipy na pitching a kulturním specifikům – to vše se zvláštním zaměřením na média. Kniha je volně dostupná zde: https://press.rebus.community/media-innovation-and-entrepreneurship/