Problém Řešení Indikátory Unikátní nabídka hodnoty Neférová výhoda Zákazníci Čím upoutáte pozornost? V čem jste jiní? Jaká je výsledná hodnota pro zákazníka? Cesty k zákazníkům Struktura nákladů Cenový model Jaké jsou 1-3 nejpalčivější problémy vašich zákazníků? Jaké vlastnosti vašeho produktu řeší problémy vašich zákazníků? Co vám nemůže nikdo snadno zkopírovat nebo si to koupit? Proč byste to měli dělat zrovna vy? Kdo jsou vaši zákazníci, resp. uživatelé? Co pro vás znamená úspěch a jak jej budete měřit? Jaká další čísla jsou pro vás teď důležitá (akvizice, aktivace, loajalita, tržby, doporučení)? Jak se dostanete ke svým zákazníkům? Za co budete platit a kolik? Jaké jsou vaše fixní a variabilní náklady? Jak naceníte vaše řešení problému? Lean Canvas Podnikatelský plán na jedné straně papíru Online kurz zdarma na www.leancanvas.cz Projekt: Autor: Datum: Verze # Lean Canvas vytvořil Ash Maurya na základě Business Model Canvasu, je distribuován pod licencí CC BY-SA 3.0. Přeložili Jan Veselý a Petra Hájková. Existující alternativy Srozumitelný opis První vlaštovky Jak zákazníci řeší své problémy dnes? Jak jednoduše opíšete vaše řešení pomocí již existujících? S kým můžete začít nejdříve? 1 8 5 32 4 7 6 9 9