13. týden (přístup, dilema, způsoby zvládání dilemat)
Cíl týdne
Vést studenty k získání poznatků a dovedností potřebných pro samostatnou reflexi přístupu sociálních pracovníků s ohledem na zvládání dilemat, se zaměřením na způsoby zvládání dilemat.
Náplň
Samostudium, psaní kap. 06–10 z Expertízy (Metodika výzkumu využitá pro získání empirických dat k analýze. Sběr dat pomocí (zúčastněného) pozorování, rozhovorů, analýzy dokumentů. Empirické charakteristiky interakce klienta v jeho životní situaci po intervenci sociálního pracovníka, která je vyvolána konfliktem v jeho pracovních podmínkách s využitím teoretických charakteristik.)
Výstupy z učení
Studenti získají poznatky a dovednosti potřebné pro samostatnou reflexi přístupu sociálních pracovníků s ohledem na zvládání dilemat, se zaměřením na způsoby zvládání dilemat.
Klíčová slova
přístup, dilema, způsoby zvládání dilemat
Povinná četba
MUSIL, L., Nečasová, M. (2008): Zvládání nesourodých očekávání a morální orientace sociálních pracovníků. In Šrajer, J., Musil, L. (eds.), Etické kontexty sociální práce s rodinou. Brno: Albert, s. 83-105.
OTAVA, L. (2020): Formy vyrušení dilematu: Změna ideálu sociálního pracovníka a Změna ideálu a pracovních podmínek sociálního pracovníka. Sociální práce | Sociálna práca, 20(2), 50–60.
Doporučená literatura
REDMOND, B. (2004): Reflecting on Practice: Exploring Individual and Organizational Learning through a Reflective Teaching Model. In.: GOULD, N., BALDWIN, M. (eds.): Social Work, Critical Reflection and the Learning Organization. Ashgate: Aldershot.