Dilemata a přístupy ke klientům

05. týden (přístup, dilema, jednostrannost nebo symetrie, sociální pracovník)

Cíl týdne

Vést studenty k získání poznatků a dovedností potřebných pro samostatnou reflexi přístupu sociálních pracovníků s ohledem na zvládání dilemat, se zaměřením na dilema "jednostrannost, nebo symetrie" a v kontextu sociálního pracovníka samotného.

Náplň

Samostudium, psaní kap. 01–05 z Expertízy (Teoretické charakteristiky konfliktu v pracovních podmínkách; intervence sociálního pracovníka; interakce klienta v jeho životní situaci. Metodika využitá pro získání empirických dat k Expertíze.)

Výstupy z učení

Studenti získají poznatky a dovednosti potřebné pro samostatnou reflexi přístupu sociálních pracovníků s ohledem na zvládání dilemat, se zaměřením na dilema "jednostrannost, nebo symetrie" a v kontextu sociálního pracovníka samotného.

Klíčová slova

přístup, dilema, jednostrannost nebo symetrie, sociální pracovník

Povinná četba

LAAN, G. D. (1998): Otázky legitimace sociální práce. Boskovice: Albert, s. 95–112.

LIPSKY, M. (1980): Street-level Bureaucracy: Dilemmas of the Individual in Public Services. New York: Russell Sage Foundation, pp. 84–110.

MUSIL, L. (2004): „Ráda bych Vám pomohla, ale …“ Dilemata práce s klienty v organizacích. Brno: Marek Zeman, s. 90–109.

MUSIL, L. (2013): Identita oboru / profese sociální práce. In: MATOUŠEK, O. a kol.: Encyklopedie sociální práce, s. 512–513. Praha: Portál.

Doporučená četba

MARTIN, J. (1992): Cultures in Organizations: Three Perspectives. New York: Oxford University Press.