Dilemata a přístupy ke klientům

07. týden (přístup, dilema, materiální nebo nemateriální pomoc, organizace sociální práce)

Cíl týdne

Vést studenty k získání poznatků a dovedností potřebných pro samostatnou reflexi přístupu sociálních pracovníků s ohledem na zvládání dilemat, se zaměřením na dilema "materiální, nebo nemateriální pomoc" a v kontextu organizace sociální práce.

Náplň

Samostudium, psaní kap. 06–10 z Expertízy (Metodika výzkumu využitá pro získání empirických dat k analýze. Sběr dat pomocí (zúčastněného) pozorování, rozhovorů, analýzy dokumentů. Empirické charakteristiky interakce klienta v jeho životní situaci po intervenci sociálního pracovníka, která je vyvolána konfliktem v jeho pracovních podmínkách s využitím teoretických charakteristik.)

Výstupy z učení

Studenti získají poznatky a dovednosti potřebné pro samostatnou reflexi přístupu sociálních pracovníků s ohledem na zvládání dilemat, se zaměřením na dilema "materiální, nebo nemateriální pomoc" a v kontextu organizace sociální práce.

Klíčová slova

přístup, dilema, materiální nebo nemateriální pomoc, organizace sociální práce

Povinná četba

Hendl, J. (2005): Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, s. 45–64.

LAAN, G. D. (1998): Otázky legitimace sociální práce. Boskovice: Albert, s. 130–142.

LIPSKY, M. (1980): Street-level Bureaucracy: Dilemmas of the Individual in Public Services. New York: Russell Sage Foundation, pp. 126–145.

MUSIL, L. (2004): „Ráda bych Vám pomohla, ale …“ Dilemata práce s klienty v organizacích. Brno: Marek Zeman, s. 19–34.

MUSIL, L. (2004): „Ráda bych Vám pomohla, ale …“ Dilemata práce s klienty v organizacích. Brno: Marek Zeman, s. 128–136.

Doporučená četba

MARTIN, J. (1992): Cultures in Organizations: Three Perspectives. New York: Oxford University Press.