Dilemata a přístupy ke klientům

04. týden (přístup, dilema, neutralita nebo favoritismus, sociální interakce)

Cíl týdne

Vést studenty k získání poznatků a dovedností potřebných pro samostatnou reflexi přístupu sociálních pracovníků s ohledem na zvládání dilemat, se zaměřením na dilema "neutralita, nebo favoritismus" a v kontextu sociální interakce.

Náplň

Samostudium, psaní kap. 01–05 z Expertízy (Teoretické charakteristiky konfliktu v pracovních podmínkách; intervence sociálního pracovníka; interakce klienta v jeho životní situaci. Metodika využitá pro získání empirických dat k Expertíze.) 

Výstupy z učení

Studenti získají poznatky a dovednosti potřebné pro samostatnou reflexi přístupu sociálních pracovníků s ohledem na zvládání dilemat, se zaměřením na dilema "neutralita, nebo favoritismus" a v kontextu sociální interakce.

Klíčová slova

přístup, dilema, neutralita nebo favoritismus, sociální interakce

Povinná četba

LAAN, G. D. (1998): Otázky legitimace sociální práce. Boskovice: Albert, s. 71–83.

LIPSKY, M. (1980): Street-level Bureaucracy: Dilemmas of the Individual in Public Services. New York: Russell Sage Foundation, pp. 67–84.

MUSIL, L. (2004): „Ráda bych Vám pomohla, ale …“ Dilemata práce s klienty v organizacích. Brno: Marek Zeman, s. 77–89.

STRMISKA, Z. (1996): Interakce sociální. In: Maříková, H., Petrusek, M., Vodáková, A. a kol.: Velký sociologický slovník. Sv. 1, A–O, s. 439–441. Praha: Karolinum.

Doporučená četba

MARTIN, J. (1992): Cultures in Organizations: Three Perspectives. New York: Oxford University Press.