Týden 8: Etika v podnikatelské praxi
Cíl studia
Cílem je představit studujícím následující témata: etika v podnikatelské praxi, obecné
ekonomické problémy a etika, problém společenské odpovědnosti v podnikání, etika v podnikové kultuře, etické chování podniku jako konkurenční výhoda, etika v činnosti podnikového managementu, pozitivní
řízení organizací.
Výstupy z učení
Studující je schopen:
definovat klíčové pojmy z oblasti etiky v podnikatelské praxi
rozumí smyslu a možným formám společenské odpovědnosti v podnikání
je obeznámen a umí vysvětlit koncept pozitivního řízení organizací
Klíčové pojmy
etika v podnikatelské praxi
Literatura ke studiu
Slezáčková,
A.: Průvodce pozitivní psychologií.
Praha: Grada 2012, strany 233 – 239 (kapitola Pozitivní řízení organizací).
Šmajs, J.: Podnikatelská a environmentální etika.
Brno: Masarykova univerzita 2008, strany 70 – 112.