Psychologie médií

Týden 1: Organizace kurzu + Mediální psychologie jako obor

Vyučující: Marie Jaroň Bedrošová

Sylabus předmětu a požadavky na ukončení

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/fss/jaro2025/ZURn4102/op/ZURn4102_sylabus_jaro_2025.pdf

Mediální psychologie jako obor + Organizace kurzu

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/fss/jaro2025/ZURn4102/um/1_medialni_psychologie_jako_obor/psychologie_medii_uvod_2025.pptx
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/fss/jaro2025/ZURn4102/um/1_medialni_psychologie_jako_obor/

Povinná literatura:

  • Giles, D. (2003). Media psychology. Lawrence Erlbaum Associates. 
    Chapter 1: What is media psychology, and why do we need it?

  • Valkenburg, P. M., & Peter, J. (2013). The differential susceptibility to media effects model. Journal of Communication, 63, 221–243. https://doi.org/10.1111/jcom.12024 

Doporučená literatura:

  • Giles, D. (2003). Media psychology. Lawrence Erlbaum Associates.
    Chapter 2: Theoretical issues in media research.

  • Stever, G. S., Giles, D. C., Cohen, D., & Myers, M. E. (2022). Understanding media psychology. Routledge.
    Chapter 1: Media and media psychology.

  • Dill, K. E. (2013). The Oxford handbook of media psychology. Oxford University Press.
    Introduction.