VI. Další teorie socializaceVI. Další teorie socializace 1.1. MeadovaMeadova teorie vzniku identity ateorie vzniku identity a mimeteckémimetecké učeníučení 2. Působení2. Působení genderovanéhogenderovaného prostředí (prostředí (GoffmanGoffman;; BourdieuBourdieu)) 3. Reprodukce ,,3. Reprodukce ,,genderovéhogenderového schématu", ,,schématu", ,,genderovanéhogenderovaného univerza"univerza" ((BemBem,, KesslerKessler,, HardingHarding)) Literatura:Literatura: RenzettiRenzetti, C.M.,, C.M., CurranCurran, D.J. (2003): Ženy, muži a, D.J. (2003): Ženy, muži a společnost. Praha, Karolinum. (str.93společnost. Praha, Karolinum. (str.93--123)123) 1.1. PlayPlay, game,, game, generalizedgeneralized otherother Jak probíhá proces osvojování si kultury: Mead. play, game, generalized other hraní, hra, zevšeobecněný druhý celý rolový repertoár, identita je onen v představách sestavený generalizovaný druhý Mimetecké učení (Goffman; Bourdieu)­ uspořádání společenského prostoru ­ na ,,ženské" a ,,mužské" sféry, např. škola. Zamyšlení se nad problematickými pojmy: identita, self-concept, vnitřní a vnější já, autonomie, habitus, genderismus Etnometodologie každodenní produkce genderovaných identit (studující) typika gender v common-sensu: dnoznačnost ­ každý člověk má jen jedno pohlaví a toto je možné a nutné jednoznačně zji ělesně nebo biologicky zdůvodněna, zakotvena, daná, nezměnitelná, nanejvýše se dá korig sler, Susanne, McKenna, Wendy, Gender. An Ethnomethodological Approach, New York 1