Zuzana Priščáková- 156226,1.ročník-kombi. Sociologie-Sociální politika ,sociální práce Koncept: Míra sociální kontroly v sousedství a charakter tohoto sousedství. Na problém se dívám z komunikačního hlediska. Jak ovlivňuje úroveň komunikace mezi jednotlivými členy obce soc.kontrolu v závislosti na počtu obyvatel. Teoretická hypotéza: Čím méně obyvatel má obec ve které osoba žije,tím větší je její zájem o tyto obyvatele. Čí zájem? Zájem obce o obyvatele? Jak to souvisí se sociální kontrolou? Hypotéza musí být definovaná přesně! Měřitelné ukazatele zájmu o ostatní obyvatel: četnost osobních kontaktů, četnost mezisousedské výpomoci, doba strávená přímou komunikací mezi jednotlivci,úroveň znalosti poměrů v jednotlivých domácnostech... To mají být indikátory? Jak je chcete měřit? A indikátory čeho? Zájmu koho a o koho? Navíc - vaším úkolem bylo operacionalizovat Proměnné: typ sousedství a míru soc. kontroly a neprovedla jste ani jedno. Pracovní hypotéza: Čím delší je doba strávená přímou komunikací mezi jedinci, tím větší je znalost poměrů v jednotlivých domácnostech. A kam se vám podělo to sousedství, které sloužilo jako nezávislá proměnná na začátku? Problém přeci nezněl "jaký je vztah mezi mírou komunikace a soc.kontrolou. Navíc je vaše pracovní hypotéza příliš obecná. Prosím přepracujte! Koncept: Míra stigmatizace klientů sociálního státu a charakter sociální pomoci,již se jim dostává. Na problém se dívám z hlediska postoje k nezaměstnaným.(v tomto případě být nezaměstnaný=nepracující) Teoretická hypotéza: Osoby pobírající sociální dávky ze zabezpečení v nezaměstnanosti jsou považováni za méně schopné než pracující. Celkem dobře formulovaná hypotéza. (Slovem schopné rozumím míru jejich znalostí a dovedností potřebné pro uplatnění se na trhu práce). Proč to píšete sem? Toto vymezení je regulérní součástí operacionalizace -- převodu na měřitelné ukazatele. Měřitelné ukazatele schopností jednotlivců: dosažený stupeň vzdělání, komunikační schopnosti, stupeň kvalifikace,znalost cizích jazyků... Logická chyba -- vás nezajímá "schopnost jednotlivců", nýbrž "považování jednotlivců za neschopné" -- a to máte operacionalizovat! Pracovní hypotéza: Dosažený stupeň vzdělání je přímo úměrný stupni kvalifikace potřebné pro získání zaměstnání. Kam se poděla stigmatizace? Výsledkem špatné operacionalizace Je tato naprosto neadekvátní prac. hypotéza. Prosím přepracujte! Případné dotazy na: garcicova@ccb.cz