SOC108/708 SOC108/708 LEKCE 2: ROZLOŽENÍ KATEGORIZOVANÝCH A SPOJITýCH DAT: ZÁKLADY UNIVARIAČNÍ ANALÝZY (c) Petr Mareš a Ladislav Rabušic 2000 LEKCE02A ZADÁNÍ CVIČENÍ JMéNO A PříJMENí: UČO: IMATRIK. ROčNíK: Úkol C2.1: Je česká populace věřící, nebo nevěřící? Tuto otázku odpovězte i s komentářem na základě analýzy proměnné Q28 v datovém souboru EVS_CR1999.sav. Ke komentáři použijte srovnání s výsledky Sčítání lidu 2001, které naleznete na www stránkách Českého statistického úřadu. Úkol C2.2: Myslí si česká populace, že je ospravedlnitelná manželská nevěra, prostituce a pohlavní styk s osobou pod právně povolenou věkovou hranicí? Odpovězte na základě rozboru otázek Q65_a6, Q65_b10, Q65_b9. Srovnejte také rozptyl odpovědí v jednotlivých otázkách. Na základě vašeho rozboru napište krátký sociologický komentář. LEKCE 02B ZADÁNÍ CVIČENÍ JMéNO A PříJMENí: UČO: IMATRIK. ROčNíK: Úkol 2.3: Popište všechny základní charakteristiky věkového rozložení (proměnná vek) v tomto souboru a uveďte, která hodnota věku odděluje 20% nejstarších respondentů. Úkol 2.4: Znázorněte graficky pro jednotlivé vzdělanostní kategorie (proměnná vzdelani) jejich aritmetické věkové průměry (tak, abyste je mohli porovnat). Která z nich má nejvyšší medián a která největší interkvartilové rozpětí věku?