Stať, podzim 04 -- recenze stati spolužáka, 8. ledna 2005 +--------------------------------------------------------------------------------------------+ |cejnarová |30| | |-----------+--+-----------------------------------------------------------------------------| |elznic |30| | |-----------+--+-----------------------------------------------------------------------------| |fialová |30| | |-----------+--+-----------------------------------------------------------------------------| |haluzová |20|1. Vycházíte z předpokladu, že "věk a vzdělání uchazečů vypovídá o motivaci, | | | |možnosti a schopnosti", který je sporný. 2. Používáte nejas-ný termín | | | |"kvality uchazečů". Asi jím označujete "motivaci, možnosti a schopnosti" (viz| | | |bod 1), ale ty nebyly zjišťovány. Námitka, že chybí rozbor z hlediska věku a | | | |vzdělání asi není špatná, ale je problematicky zdůvodněná. Zdůvodněte ji méně| | | |sporným způsobem. 3. Je vhodné označovat "rozhovory" termínem "metoda"??? | |-----------+--+-----------------------------------------------------------------------------| |hotová |30| | |-----------+--+-----------------------------------------------------------------------------| |huzlíková |20|Některé Vaše komentáře jsou velmi obecné, nekonkrétní. Důsledkem je že | | | |neposkytují doporučení. Autor neví, co se od něj očekává. Např. by bylo dobré| | | |vyjasnit, proč a v čem text není z hlediska cíle kontinuální a proč a v čem | | | |odpověď na poznávací cíl není průkazná a "nevyplývá v závěru". Říkáte, že | | | |"výsledky ... nepřináší přesnou interpretaci o představách kompetencí | | | |sociálního pracovníka". O čí interpretaci má jít a čí představy mají být | | | |interpretovány? Upřesněte to a případně doplňte. | |-----------+--+-----------------------------------------------------------------------------| |janská |30| | |-----------+--+-----------------------------------------------------------------------------| |kosina | |Nedodal. | |-----------+--+-----------------------------------------------------------------------------| |mikulková |20|1. Vaše komentáře jsou velmi obecné, nekonkrétní. Důsledkem je že neposkytují| | | |doporučení. Autor neví, co se od něj očekává. 2. Nevšímáte si potíží | | | |s validitou a s pojetím interpretace vlivu koordinace na proces integrace | | | |azylantů. Upřesněte to a případně doplňte. | |-----------+--+-----------------------------------------------------------------------------| |schenková |30| | |-----------+--+-----------------------------------------------------------------------------| |škramlíková|20|Vaše komentáře jsou zajímavé, ale: 1. Doporučujete zúžit obecné | | | |charakteristiky "programu Pět P" a přiblížit fungování tohoto programu ve | | | |Zlíně. Zdá se to být moudré, ale neříkáte proč to obecné ve stávající podobě | | | |stati přebývá a to konkrétní chybí. 2. V závěru navrhujete vypracovat novou | | | |stať založenou na komparaci s jiným programem podobného typu. To je dost | | | |radikální doporučení. V podstatě je to odmítnutí stávající podoby stati jako | | | |celku. Bylo by proto dobré zdůvodnit, proč a v čem je stávající řešení (bez | | | |komparace) neakceptovatelné. Upřesněte to a případně doplňte. | |-----------+--+-----------------------------------------------------------------------------| |vašková |30| | |-----------+--+-----------------------------------------------------------------------------| |zapletalová|30| | |-----------+--+-----------------------------------------------------------------------------| |zelenková |20|Není to špatné, ale: 1. V závěru říkáte, že použité zdroje informací jsou | | | |relevantní z hlediska zjištění. To je banální konstatování -- říkáte, že | | | |autorka zjistila to, co v použitých zdrojích informací bylo obsaženo. Nic | | | |jiného ani zjistit nemohla. Důležitější jsou dvě otázky: 1.1 Zda byly použité| | | |zdroje informací validní, tj. relevantní z hlediska otázek, na které měla být| | | |nalezena odpověď, tzn., zda použité zdroje obsahovaly informace o těch | | | |vlastnostech jednotky zkoumání, které chtěla autorka zjišťovat? 1.2 | | | |Z hlediska zdůvodněnosti poznatků je důležité, zda z informací, které byly | | | |obsaženy v použitých zdrojích, bylo skutečně možno vyvodit ty závěry, které | | | |autorka stati nakonec zformulovala. 2. V závěru recenze chybí ne/doporučení | | | |k publikaci a případné určení podmínek, které je přitom třeba respektovat. | +--------------------------------------------------------------------------------------------+