Stať podzim 04 -- Cíle a osnova, verze 2 +--------------------------------------------------------------------------------------------+ |Cejnarová |30 | | |------------+-----+-------------------------------------------------------------------------| |Různic |20 |nedodal novou verzi, zůstává původní komentář | |------------+-----+-------------------------------------------------------------------------| |Fialová |20 |symbolický cíl: Nadále neuvádíte, proč si myslíte, že "široké okolí" | | | |neví, že některé formy péče o lidi s mentální retardací nejsou vhodné. | | | |Struktura -- metodika: Metodu, strategii, operacionalizaci už uvádíte, | | | |ale chcete tam psát o něčem jiném. Jednotku zkoumání stále neuvádíte. | |------------+-----+-------------------------------------------------------------------------| |Haluzová |20 |nedodala novou verzi, zůstává původní komentář | |------------+-----+-------------------------------------------------------------------------| |Hotová |30 |struktura stati -- metodika: Potřebu pojednat o použité metodě jste | | | |tentokrát vynechala úplně. | |------------+-----+-------------------------------------------------------------------------| |Huzlíková |10,30|Pojmy příliš členíte. Snažte se spíše najít podstatné pojmy, nedefinujte | | | |jednotlivá slova. | |------------+-----+-------------------------------------------------------------------------| |Janská |30 |aplikační cíl: Dokonale už rozumím Vašemu záměru, ale pořád nevím, jak to| | | |uděláte, aby u odborníků vznikl o Vaše poznatky zájem, aby Vám pomáhali | | | |je implementovat do praxe? struktura -- metodika: Popisujete, co jste | | | |dělal, ale neznáte pojmy, jimiž byste to mohla reflektovat z hlediska | | | |meto-dologie vědy. O tom podrobněji asi v komentáři k dalšímu úkolu. | |------------+-----+-------------------------------------------------------------------------| |Kosina |0 |nedodal novou verzi, zůstává původní komentář | |------------+-----+-------------------------------------------------------------------------| |Mikulková |20,20|Vymezení předpokladů symbolického cíle zůstává povšechné. Aplikační cíl --| | | |stále chybí odpovědi na dvě ze tří otázek. | |------------+-----+-------------------------------------------------------------------------| |Schenková |30 |zopakovat původní komentář | |------------+-----+-------------------------------------------------------------------------| |Škramlí-ková|20 |struktura: DVO: Neměla by třetí DVO znít: "Jaké schopnosti a dovednosti | | | |jsou podle s.p., kteří poskytují krizovou intervenci důležité (nutné)? Ve| | | |Vámi uvedené podobě tato DVO vybočuje z rámce vymezeného poznávacím | | | |cílem. bod 5: viz DVO. | |------------+-----+-------------------------------------------------------------------------| |Vašková |20 |poznávací cíl: Pořád odlišujete "hlavní výzkumnou otázku" a "poznávací | | | |cíl". Je to totéž, to je otázka, kterou uvádíte jako "hlavní výzkumnou". | | | |Pokud chcete zkoumat faktory, které akceptaci chráněných dílen klienty | | | |ovlivňují, je třeba je zahrnout do formulace poznávacího cíle. pojmy: | | | |Po-jem "vhodnost pracovního uplatnění" není adekvátní tomu, na co se | | | |ptáte v poznávacím cíli. Ptáte se na to, zda klienti považují ch.d. za | | | |vhodnou formu pracovního uplatnění. Nechcete tedy zkoumat, co je to | | | |"vhodná forma ...", ale co je "vhodná forma pracovního uplatnění z jejich | | | |hlediska", čili, jak to oni vnímají. metodika: Neuvádíte "metodu", | | | |"jednotku zkoumání" a "jednotku zjišťování", "výběr", neuvádíte | | | |"operacionalizaci". | |------------+-----+-------------------------------------------------------------------------| |Zapleta-lová|20 |symbolický cíl: Pořád neuvádíte, proč si myslíte, že pracovníci státních | | | |"institucí, úřadů práce, organizací pracujících s bezdomovci" neví, že | | | |"lidé nemusí být na ulici jen z vlastní viny". Proč si myslíte, že to | | | |nevědí? metodika: Neuvádíte "metodu", "jednotku zkoumání" a "jednotku | | | |zjišťování", "výběr", nezmiňujete se o "operacionalizaci". Tvrdíte, že | | | |nestandardizovaný rozhovor je technikou, která je vhodná pro | | | |kvantitativní strategii, což je podivné? Je Váš způsob operacionalizace | | | |validní? | |------------+-----+-------------------------------------------------------------------------| |Zelenková |20 |poznávací cíl: Otázka je teď jasná. Je ale ryze popisná. Proč je třeba | | | |zjišťovat, jako aktivity lze v dané oblasti vysledovat? O čem by měl | | | |vysledo-vaný obraz aktivit vypovídat? (Např. ono "porovnání, jak se to | | | |dělalo dříve a nyní".) Přijďte raději na konzultaci -- tuto otázku je | | | |třeba diskutovat osobně. Jde totiž také o to, co máte v diplomce a zda si| | | |vzhledem k tomu můžete na méně popisný, otevřenější cíl troufnout. | | | |Případě, zda je toho vůbec třeba. aplikační cíl: Jak to zařídíte, aby Váš| | | |"přehled" použili pro inspiraci a srovnání "dříve a nyní"? pojmy: Chybí | | | |pojmy "aktivity v ob-lasti sociální péče". K pojmu "vysledovat aktivity" | | | |se váže pojem "historie sociální práce". Jenže Vy mluvíte o historii | | | |"oblasti sociální péče". Chtě-lo by to upřesnit, čeho "historie" bude | | | |Vašim východiskem. DVO: DVO jsou zajímavé, ale není vůbec jasné, jak | | | |plynou z pojmů výše uvedených. Souvisí to s výše zmíněnou absencí pojmu | | | |"aktivity v oblasti sociální péče". Vaše DVO se tážou na různé aspekty | | | |těchto aktivit. metodika: Popisu-jete, co jste dělala, ale neznáte pojmy,| | | |jimiž byste to mohla reflektovat z hlediska metodologie vědy. | +--------------------------------------------------------------------------------------------+