V průběhu semestru student vypracuje (a) kasuistiku vybraného problému - do 2.11.2005 (min. 2 normostrany). Téma by mělo být zvoleno přiměřeně úzké, aby je bylo možné zpracovat v požadovaném rozsahu. Primárním cílem kasuistiky je zjistit, zda je její pisatel schopen aplikovat dosud získané pedagogicko-psychologické poznatky na konkrétní výchovně-vzdělávací situaci či problém, který buď zažil sám jako student, rodič nebo učitel, nebo o kterém má dostatek informací ze svého okolí a vyhledat odpovídající teorii a problém interpretovat. Sekundárním cílem je vybudovat soubor (anonymizovaných J) kasuistik pro využití při výuce předmětu. Příklady témat: "Přežil jsem golem efekt", "Dětské naivní teorie mých dětí", "Můj styl učení" atd. Druhou "teoretickou" (b) seminární práci na vybrané téma (2 normostrany) - do 1.12.2005 Podle zadaných okruhů a svého zájmu si student vytipuje téma, o kterém by se eventuálně chtěl dozvědět něco víc i nad rámec doporučené literatury a formou seminární práce prokáže schopnost pracovat pedagogicko-psychologickými teoriemi. Předpokládaná struktura práce: "Úvod -- proč zrovna zvolené téma; Hlavní teoretické přístupy k tématu s komentářem; Závěr - využitelnost poznatků v praxi". Modelovou představou může být písemná podoba "přednášky pro učitele na dané téma"J Obě seminární práce odevzdá elektronicky do patřičných složek v ISu.