SOC106 METODOLOGIE SOCIÁLNÍCH VĚD ÚKOL Č.4- VÝZKUMNÁ STRATEGIE TÝM: BARTOVÁ L., PÁVKOVÁ M., HERZOVÁ L. Rozhodly jsme se zvolit jako výzkumnou strategii metodu dotazníků, a to z toho důvodu, že naše výzkumná otázka zní: "Jaké procento Čechů je po seznámení s informacemi o rakovině tlustého střeva ochotno změnit své stravovací návyky?". Domníváme se, že formou dotazníku se nám nejlépe podaří zjistit postoje české společnosti k otázce zdravého způsobu života. Nevýhodou pochopitelně je fakt, že se nám formou dotazníku nepodaří zjistit, kdo své stravovací zvyklosti skutečně změnil, Zde se nabízí následující postup: předložit respondentům dotazník týkající se jejich stávajících návyků, jejich názoru na tento způsob života a ochotu jej změnit, zpracovat informační materiály včetně návrhů na změnu jídelníčku, které si respondenti přečtou, po měsíci bychom respondentům předložily obdobný dotazník, jaký jsme jim předložily na začátku, a tak by se nám podařilo zjistit, zda jsou skutečně ochotni změnit své stravovací návyky.