Úkol č. 5 -- Pavel Osoha, Pavlína Kubešová, Věra Čermáková Přehled odborné literatury Baláková, M. 2002. Šikana jako sociální a pedagogický problém na I. stupni základní školy. Brno: Bakalářská práce -- Masarykova univerzita v Brně, filozofická fakulta. Černoch, F. a kol. 1999. Šikaně stop. Praha: Ministerstvo obrany ČR -- AVIS. Elliott, M. 2000. Jak ochránit své dítě. Praha: Portál. Erb, H. 2000. Násilí ve škole. Praha: Amulet. Kolář, M. 2005. Bolest šikanování. Praha: Portál. Kolář, M. 2000. Skrytý svět šikanování na školách. Praha: Portál. Koukolík, F., Drtilová J. 1996. Vzpoura deprivantů. Praha: Makropulos. Krištofová, D. 2004. Užití sociometrických technik při řešení prevence šikany na základních školách vypracovala. Brno: Bakalářská práce -- Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Mareš, J. 1998. Sociální klima školní třídy. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR. Prokopová, L. 2003. Šikana. Brno: Klauzurní práce -- Masarykova univerzita v Brně, fakulta sociálních studií. Říčan, P. 1995. Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál. Webster-Doyle, T. 2002. Proč mě pořád někdo šikanuje. Praha: Pragma. Babbie, E. R. 2001. The practise of social research. Belmont: Wadsworth. Disman, M. 2000. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. Praha: Karolinum. Neuman, W. L. 2003. Social research methods: qualitive and quantitative approaches. Boston: Allyn & Bacon. Ragin, Ch. C. 1994. Constructing social research: the unity and diversity of merhod. Thousand Oaks: Pine Forge Press. Silverman, D. 2005. Ako robiť kvalitatívny výskum: praktická príručka. Bratislava: Ikar. Surynek, A., Komárková, R., Kašparová, E. 1999. Metody sociologického a sociálně psychologického výzkumu. Praha: Vysoká škola ekonomická.