Výzkumná strategie jako kombinace obou typů výzkumů se mi velmi líbí -- jen možná podrobněji rozepište, jaké metodologické nástroje byste v případě obou výzkumů použili (rozhovory, dotazníky, atd.) Předmět výzkumu: Současné pojetí pravidelné osobní hygieny a péče o pokožku v české populaci. Výzkumná otázka: Jaké jsou v České republice aktuální návyky a postoje k pravidelné osobní hygieně a péči o pokožku? Jak tyto návyky a postoje ovlivňují hodnocení atraktivity sebe sama a druhých lidí? Cíl / účel výzkumu: ˙ Identifikovat všeobecné vzorce týkající se návyků a postojů k osobní hygieně a péči o pokožku. ˙ Ověřit teorii, že návyky a postoje týkající se osobní hygieny a péče o pokožku ovlivňují hodnocení atraktivity sebe sama a druhých lidí Výzkumná strategie: Jako optimální se nám jeví kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní část výzkumu, která by předcházela kvantitativní části, by nám umožnila zorientovat se ve zkoumané problematice a optimalizovat tak testování kvantitativní, které přinese hlavní výsledky. Tento "předvýzkum" by nám pomohl definovat, co vlastně měřit a jak stanovené veličiny vymezit. Snížili bychom tak riziko, že námi formulované otázky v kvantitativním dotazníku nebudou korespondovat se zkoumanou skutečností a nebudou dostatečně věrně odrážet aktuální stav. V optimálním případě bychom mohli v kvalitativní části postihnout úplnou škálu hlavních přístupů a modelů chování souvisejících s danou problematikou. Tím bychom zvýšili pravděpodobnost, že dotazník opravdu umožní postihnout a zaznamenat veškeré možné odpovědi respondentů. Obrazně řečeno, čím víc "barev" nám poskytne kvalitativní výzkum, tím více barev budeme mít k vykreslení obrazu skutečnosti pomocí kvantitativního výzkumu. Nevýhodou kvalitativního výzkumu je v našem případě určité riziko, že bez znalosti celkového reálného obrazu skutečnosti můžeme strávit jistý čas zkoumáním jevů, které jsou pro náš výzkum nedůležité (jsou například příliš okrajové a v kvantitativním měření se neprojeví). Pro dosažení cíle výzkumu a splnění jeho účelu je klíčová kvantitativní část. Bez kvantitativního měření by nebylo možné zobecnit výsledky, identifikovat hlavní návyky a přístupy relevantní pro celou populaci, jak jsme ji vymezili v předchozím úkolu. Kvantitativní měření dále umožňuje skutečně ověřit naši teorii, že zkoumané návyky a postoje ovlivňují i hodnocení atraktivity sebe sama a druhých lidí. Kvantitativní výzkum vposledku také může nastavit kritéria, na jejichž základě by bylo možné zkoumanou problematiku sledovat v čase a vyhodnocovat změny a trendy.