Název projektu: KONZUMACE ALKOHOLU U MLADÝCH LIDÍ SOC706 -- Metodologie sociálních věd Vedoucí týmu: Marta Beníková, UČO 181776, email: marta.benikova@electroworld.cz Členové týmu: Eva Ulrichová, UČO 183074, email: eva.ulrichova@centrum.cz Milan Burdych, UČO 172603, email: draq@centrum.cz Úkol č. 4 -- Vymezení výzkumné strategie Výzkumná strategie Jako výzkumnou metodu našeho výzkumu jsme si jednoznačně zvolili dotazník. Nabízí nám hned několik výhod. V úkolu č. 3 jsme definovali celkem devět jasných otázek, na které čekáme také jasné a jednoduché odpovědi typu ano, ne, číselné odpovědi apod (odpovědi budeme definovat v dalších úkolech, při sestavování samotného dotazníku). Forma dotazníku nám umožní tyto odpovědi zpracovávat v poměrně krátkém čase, časově nebude tato forma náročná ani pro respondenta. Další výhodou je možnost získání potřebných údajů od velkého množství respondentů. Nevylučujeme ani internetovou formu dotazníku, kterou bychom např. pomocí IS Masarykovy Univerzity rozšířili mezi studenty, tím bychom získali informace od věkové skupiny cca 19-26 let. Kategorii 11-18 let by měly vyřešit dotazníky rozšířené po základních a středních školách. Nevýhodou této metody je zajisté to, že nemůžeme vědět, kolik dotazníků se nám vrátí, což by mohlo ovlivnit výzkum, ale i když počítáme s menšími procenty vrácených dotazníků, jsme si jisti, že respondentů bude výrazně větší množství než-li při použití jiných metod. Nezanedbatelnou výhodou dotazníků jsou i nízké náklady na tisk, distribuci a zpracování. Dobře zdůvodněné použití výzkumné strategie, ale stále ještě není nikde zformulována výzkumná otázka. Strategie výzkumu má být propojena s touto výzkumnou otázkou.