otázky 01 Podobné otázky se mohou objevit na zkoušce. Odpovědi neodevzdávejte, jejich vypracování je čistě ve vašem zájmu. Identifikujte nezávisle a závisle proměnné v následujících výzkumných projektech (jejich názvy vepište do příslušných kolonek): A. Výzkum se snaží zjistit, zdali ti, kdo poslouchají heavy metalovou hudby jsou násilnější ve svém chování než ti, kdo takovou hudbu neposlouchají. _________________ _________________ nezávisle proměnná závisle proměnná B. Výzkumníci se zajímají o některé efekty dlouhodobé chudoby. Proto studují zdravotní situaci dlouhodobě chudých a také míru jejich sociálních kontaktů. _________________ _________________ nezávisle proměnná závisle proměnná _________________ _________________ nezávisle proměnná závisle proměnná C. Pedagogové se zajímají o vztah mezi mírou sebevědomí a studijními výsledky u středoškoláků. _________________ _________________ nezávisle proměnná závisle proměnná Podle vzoru v předchozím cvičení vymyslete tři nové výzkumné projekty. Opět vyznačte nezávisle a závisle proměnnou. 1. projekt: 2. projekt: 3. projekt: Určete, které proměnné jsou nominální, které ordinální, které intervalové (kardinální) a které dichotomické: Průměrný měsíční příjem respondenta; počet závislých dětí v rodině; povolání respondenta; zdali respondent souhlasí, nebo nesouhlasí s výrokem X; zdali je respondent spokojen, ani spokojen ani nespokojen, či nespokojen se současným stavem demokracie v ČR; kolik by si přál mít respondent ve svém životě dětí; zdali se respondent obává, je mu to jedno, nebo neobává období stáří; zdali respondent čte denní tisk denně, alespoň 3x týdně, alespoň 1x za 14 dnů; co dělá respondent nejraději ve svém volném čase; národnost respondenta; zdali by respondent chtěl nebo nechtěl mít za sousedy Rómy; dosažená nejvyšší úroveň vzdělání respondenta; příslušnost respondenta k vyšší, střední nebo nižší třídě; počet souhlasných odpovědí v sadě 5 výroků; subjektivní posouzení zdravotního stavu -- zdali je špatný, průměrný či dobrý; míra nezaměstnanosti v evropských zemích; typy vysokých škol podle oborů;