HLAVNÍ FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ EFEKTIVITU PŘESVĚDČOVACÍHO AKTU a/expertnost 1/ KREDIBILITA ZDROJE b/spolehlivost demografická a/podobnost ideologická b/dobrá znalost komunikátora 2/ PŘITAŽLIVOST ZDROJE c/sympatičnost, obliba d/ blízkost e/ kooperace f/ fyzická atraktivita a/ percipovaná autorita 3/ UŽITÍ MOCI b/ percipovaný zájem c/ percipovaný dohled 4/ ZASTRAŠUJÍCI KOMUNIKACE Schéma č. 1 SPÁČSKÝ EFEKT I.. R O Z Z M S Ě ZDROJ S NÍZKÝM KREDITEM A N H Y ZDROJ S NÍZKÝMKREDITEM Před expoicí Po expozici po čtyřech týdnech Schéma č. 2 SPÁČSKÝ EFEKT II. R O Z Z M S Ě A N H Y Před expozicí Po 5 dnech po 9 týdnech Schema č. 3 OCHRANNĚ MOTIVAČNÍ TEORIE R.W. ROGERS, 1975 SLOŽKY STRACHOVÉHO KOGNITIVNÉ MEDIAČNÍ POSTOJOVÁ ZMÉNA PÚSOBENÍ PROCES