Příkladem fantazijní představy jako podnětu k akci může být např. toto: { ~představuji si, co mi zítra řekne vyučující, až se přiznám, že nemám domácí úkol ~představuji si, že létám nad obrovským jezerem ~mám noční můru, že opět maturuji ~představuji si, jak by to bylo krásné mít už všechny povinnosti hotové, ale hrozně moc se mi do nich nechce =představuji si, co všechno je v ledničce za dobroty, až se mi začnou sbíhat sliny a dostanu pořádnou chuť si pro něco opravdu jít} Příkladem užití analogie s mýtem jako interpretaci problému klienta je: { ~schyzofrenie ~halucinace vyvolané opiáty ~klaustrofobie ~hamletův komplex =narcismus} Pokud budu jako memotechnickou pomůcku používat vytvoření kognitivní mapy určitého prostoru, ve které si budu na určitá místa "umisťovat" pojmy, které si mám zapamatovat, budu využívat tzv. { ~fotografickou paměť ~reproduktivní fantazii =metodu loci ~eidetickou představivost ~metodu referenčního spojení} Která psychologická škola se snažila dokázat, že je člověk schopen s vizuálními představami různými způsoby účelně manipulovat, prohlížet je, otáčet a transformovat? { ~Paiviova škola ~asociační škola ~imaginativní škola ~analytická škola =analogová škola} Vyberte správnou Paiviovu metodu dvojího kódování: { ~základními jednotkami neverbálního systému jsou tzv. logogeny ~základními jednotkami neverbálního systému jsou tzv. logogeny a imageny ~základními jednotkami verbálního systému jsou tzv. logogeny a imageny ~základními jednotkami verbálního systému jsou tzv. imageny =základními jednotkami verbálního systému jsou tzv. logogeny }