Dítě si hraje s kusem dřevěné laťky a bojuje s ním jako s mečem. K čemu v jeho představách dochází? { ~aglutinace ~stylizace ~schematizace ~kombinace =symbolizace} Metoda loci se dá nejefektivněji využít k: { ~zapamatování jakýchkoli souvislostí mezi jevy ~zapamatování sobě navzájem velmi podobných jevů ~zapamatování v čase po sobě následujících jevů ~zapamatování příčinných vztahů =věcí spolu nesouvisejících} Podle Freuda vznikají umělecká díla vyjádřením pudových derivátů. Jak se jmenuje proces tohoto vyjádření? { ~vyvření ~elaborace ~aglutinace ~substituce =sublimace} Dítě si myslí, že důvodem deště je, že se mraky mračí, protože mají špatnou náladu. O jaký jev v dětských představách jde? { ~omnipotence ~personalizace ~personifikace ~antropotransformace =antropomorfizace} Byla jsem na věčírku, kde nás bylo velmi málo. Doma řeknu, že nás tam bylo pět a půl. O jaký jev jde? { ~metafora ~metonymie ~zobecnění ~zjednodušení =synekdocha}