Volba jazyka + snažte se o dobrou stylistickou úroveň textu – jasné, srozumitelné věty + omezte narativitu, osobní výpovědi, školácké věty + používejte odbornou terminologii, ale nezahlcujte text cizími slovy Jak jsem se už zmiňovala, na chat nechodím (možná to má souvislost s tím, že komunikace na chatu mi připadá plytká a povrchní, jak ve své hypotéze uvádí také Šmahel). Mám dobrý pocit, protože jsem v kontaktu s někým, s kým si můžu „odskočit na kus řeči“, i když zrovna píšu nějaký úkol. V jednom období mě také velice bavila komunikace v prostředí jednoho seznamovacího webového serveru. Zde jsem většinou komunikovala prostřednictvím vzkazů, i když byl k dispozici i chat. Bavilo mě dostávat hodně vzkazů, které byly většinou od opačného pohlaví. (příliš osobní výpovědi autora) Tato práce může být využita především jako podklad k dalšímu výzkumu kvality života, který by zjišťoval především faktory, které by pacientům umožnily i přes narůstající postižení co nejdéle zůstat v práci a dále může být použita jako informační materiál pro praktické lékaře, kteří se zabývají tělesným stavem pacientů, ale již velice zřídka jejich prožíváním nebo přijetím diagnózy. (příliš dlouhá a složitá věta) V další části své seminární práci se chci věnovat další oblíbené činnosti adolescentů, komunikaci v prostředí internetu, na základě výsledků několika výzkumů a vlastních zkušeností, protože věkově náležím do cílové skupiny adolescentů. Elektronickou komunikaci můžeme dělit na synchronní, kdy musí účastníci komunikace sedět ve stejný okamžik u počítače (např.chat), a asynchronní, kdy není vyžadovaná současná přítomnost u počítače (např.e-mail, web). (nevhodná návaznost vět). „Současná doba oproti době minulé, kdy dominantní postavení muže jakožto hlavy rodiny bylo dalo by se říci až vyžadováno, hlásá rovnoprávné postavení s ohledem na oba partnery. Jak asi z praxe všichni víme, není to pravidlem.“ (naprosto nevhodné pro akademický text) Zformulujte výzkumný problém. „Jako téma své práce jsem si vybrala ……….., protože si myslím, že ………“. „Cílem mé práce bude, ………..“ (školácké úvody) „Téma jsem zvolila proto, že jde o velký problém moderního světa, který je často přehlížen.“ (bombastické tvrzení) „Výzkumným problémem je jakou formou práce s rodiči a dětmi je možné zmírnit dopady rozvodů na děti a v podstatě i na manžele. Cílem tedy bude nalezení a vypracování postupů, podle kterých by bylo možné postupovat při práci s dětmi v rozvodové a porozvodové fázi.“ (nedostatečná formulace výzkumného problému) "Rada autoru (cit?) popisuje, jake nepriznive dopady na deti, ale take na manzele, maji rozvody. Tyto dopady lze mirnit ruznymi zpusoby. Mezi ne patri i soustavna prace s rodici a detmi (behem rozvodu a po nem?). I kdyz obecne se uzitecnost takoveho pusobeni uznava, jenom malo praci se zatim venovalo vyhodnoceni jednotlivych forem teto prace. Výzkum se tedy zaměří na..." „V roce 2005 došlo ke změně školského zákona a vešla v platnost vyhláška číslo 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami.“ „Chtěla bych více proniknout do této problematiky (umění naslouchat) a zkonfrontovat literaturu (kromě díla Krivohlavého také např. Vybírala, Plaňavy, Rogerse) s poznatky svými a zkušenostmi širšího okruhu lidí. Výsledky mé práce by mohly přispět ke zkvalitnění komunikace mezi lidmi.“ (příliš široké a vágně formulované téma) „Bakalářská práce bude zpracována jako přehledová studie, shrne dostupnou teoretickou literaturu k tématu sexuality v diskurzu třech vědeckých oborů a to psychologie, sociologie a sexuologie. Cílem práce je soustředit rozptýlené informace o sexualitě do jedné studie, vytvořit přehled o pojmu sexualita a tento pojem interpretovat z co nejvíce možných úhlů pohledů.“ (neuchopitelné téma) Osvětlete, v čem je problém zajímavý, poukažte na jeho aktuálnost, zajímavý paradox, atd. (tento úvod by měl zároveň naznačit, v jakém teoretickém paradigmatu se budete pohybovat) „Současný stav soužití majoritní a romské minoritní populace je více než neuspokojivý a je závažným problémem naší společnosti.“ (příliš obecné tvrzení) „Reforma veřejné správy, která proběhla v roce 2002 s sebou přinesla mnoho změn, které výrazným způsobem ovlivnily systém fungování veřejné správy. Veřejnou správou byly zrušeny okresní úřady, které byly nahrazeny obcemi s rozšířenou působností II. a III. Stupně … (…)Tato reforma byla provedena především pro zefektivnění systému fungování veřejné správy a dále pak z důvodu přenesení kompetencí na co nejnižší úroveň. Cílem bakalářské práce je poukázání na nejdůležitější vybrané aspekty reformy veřejné správy v ČR ve vztahu k rozvoji zájmových sdružení, která působí na venkově. Hlavní výzkumnou otázkou bakalářské práce je: Jakým způsobem ovlivnila reforma veřejné správy v ČR systém fungování dobrovolných svazků obcí a neziskových organizací, zabývajících se rozvojem venkova?“ „Pro svou práci jsem si zvolila téma Mezinárodního měnového fondu a zadluženosti rozvojových zemí. Problém zadluženosti rozvojových zemí je jedním z aktuálních globálních problémů, neboť dluhy ohrožují samotnou existenci státu. Dluhy rovněž znemožňují zemi ekonomický rozvoj a častou i omezují přístup ke vzdělání či základním životním potřebám. Mezi veřejností panuje všeobecný názor, že velký podíl na současné zadluženosti nesou finanční mezinárodní instituce, a to především Mezinárodní měnový fond. Většina také preferuje, aby Mezinárodní měnový fond rozvojovým zemím jejich dluh odpustil. V mé práci se budu věnovat právě problému odpuštění dluhů. Pro odpuštění dluhů hovoří také historická zkušenost. Jako například když byly v roce 1953 odpuštěny dluhy Německa, tak se rychle opět ekonomicky vzmohlo. Proti však hovoří argumenty jako například morální hazard či obava, že země budou potřebovat stále další půjčky.“ Zformulujte hlavní otázku/otázky, na které se snažíte odpovědět. „Výsledkem výzkumu formou dotazníku chci dokázat, že pravidelná pracovní, výuková a výchovná činnost předchází sociální izolaci, zhoršování zdravotního stavu klientů a proto podpora a vznik organizací zabývajících se programováním volného času těchto postižených lidí je smysluplná a potřebná.“ (autor/ka ví, co zjistí) „Ve své práci chci analyzovat marketingové strategie nadnárodních korporací. Za prvé z hlediska nabízeného produktu – zda nabídka reaguje na potřeby spotřebitelů. Existovala poptávka po tomto (nebo podobném) produktu ještě před jeho uvedením na trh? Uspokojuje produkt potřeby spotřebitelů? Vede uspokojení této potřeby ke zkvalitnění života nebo na kvalitu života nemá vliv? Za druhé z hlediska strategie jako takové. Na jakou cílovou skupinu se zaměřuje? Jak dalece je manipulativní? Pracuje s infomacemi korektně nebo je zkresluje či falšuje? Předmětem analýzy by byly reklamní kampaně a akce na podporu prodeje zaměřené na širší veřejnost.“ „Základnym cieľom výskumu je rozpoznať, lokalizovať, popísať a vysvetliť povahu aktuálnych prejavov gentrifikácie na území Bratislavy. Deskripčná časť prípadovej štúdie sa bude zameriavať na zistenie socio-ekonomického statusu, fázy životného cyklu, pôvodu a dôvodov pre usídlenie v gentrifikovanej oblasti u nových obyvateľov, pričom bude sledovať ich príslušnosť k rôznym migračným vlnám. Štúdia by tiež mala zachytiť symbolickú zmenu istého typu urbánneho priestoru (sémiotika, image lokality) a prostredníctvom fotografického materiálu priblížiť premenu kvality mestského prostredia. Exploratórna časť prípadovej štúdie bude vychádzať z konceptu habitusu Pierra Bourdieu. Na základe výsledkov zahraničných výskumov sa dá predpokladať, že popri tom ako sa posilnil ekonomický a kultúrny kapitál komunity, sociálny kapitál má v komunite skôr latentnú podobu, čo môže súvisieť s ne-stabilitou súčasnej populácie (Butler a Robson, 2001).“ „Cílem bakalářské práce je poukázání na nejdůležitější vybrané aspekty reformy veřejné správy v ČR ve vztahu k rozvoji zájmových sdružení, která působí na venkově. Bakalářská práce se zabývá vztahy mezi obcemi a dalšími aktéry na venkově, kdy zkoumá, jak byly tyto vztahy a systém fungování ovlivněny reformou veřejné správy v roce 2002. Hlavní výzkumnou otázkou bakalářské práce je: Jakým způsobem ovlivnila reforma veřejné správy v ČR systém fungování dobrovolných svazků obcí a neziskových organizací, zabývajících se rozvojem venkova?“ V čem bude přínosné zodpovězení na tyto otázky? Co nám pomůže vysvětlit, odhalit? „Vlastní aplikace tohoto politicko-filosofického proudu a zakotvení v reálném světě se v současné době velmi výrazně dotýká problematiky současných liberálních států. Jak liberální, tak zejména komunitaristická filosofická tradice, zpracovává problematiku uznání, jež je aktuální zvláště ve státech s rozvinutou multikulturní populační základnou. Komunitarismus tak nabízí nové a neotřelé recepty, jak řešit problémy současného soužití několika etnických, kulturních, rasových atd. skupin v omezeném prostoru. Práce poskytne komparaci jak jednotlivých politicko-filosofických východisek, tak i jednotlivých receptů, jakým způsobem řešit problémy současného multikulturního světa.“ „Konkrétní přínos tohoto návrhu lze spatřovat v tom, že se jedná u nás o problematiku značně opomíjenou a empiricky málo zpracovanou, které je na rozdíl od zahraničí u nás stále věnovaná malá pozornost. Téma doposud nebylo uceleně zpracováno a širší laická veřejnost nemá povědomí o tomto sociálním jevu. Hlavním cílem studie bude přispět k rozšíření poznatků o ženské kriminalitě, kterou se sociologie kriminality u nás zabývá jen okrajově.“ Předpokládaný postup práce Postup práce: a) zvolení tématu b) formulace poznávacího cíle (= základní výzkumná otázka) c) vymezení pojmů a poté dílčích výzkumných otázek (nyní je vymezen předmět bádání) d) určím metodiku e) šetření f) interpretace toho, co jsem zjistila (odpovím na DVO a díky tomu na poznávací cíl) g) aplikace (příliš obecný postup práce) „V práci bude nejdříve vymezena problematika poruch příjmu potravy obecně, dále uvedení příznaků a důsledků mentální anorexie a bulimie. V hlavní část bude zkoumán nárůst výskytu poruch příjmu potravy v průběhu posledních padesáti let. V závěru budou shrnuty výsledky studie.“ (postup práce na výzkumu se zaměňuje s kapitolami zprávy o výzkumu, poslední věta je banální) „Pro tuto studii bych využila prostředí velké, nejlépe výrobní společnosti, kde lze nalézt vhodný vzorek v souvislosti s rozdílnými příjmy. Pro realizaci takového výzkumu je nezbytné stanovení si konkrétních výzkumných otázek a následně hypotéz, vymezení teoretických konceptů a jejich indikátorů, abychom mohli následně vypracovat pracovní hypotézy, jež budou sloužit k přímému měření a ověřování našich předpokladů.“ (není jasné, co znamená první věta; uvedený postup práce je příliš obecný) „V této studii budu analyzovat převážně primární data, získaná od anorektiček a bulimiček navštěvujících nějakou terapii – mám známého terapeuta - či hospitalizovaných v nemocnici s PPP. Pro provedení tohoto předvýzkumu budu potřebovat přímou spolupráci buď samotných pacientek, jejích rodičů (či jiných ochotných příbuzných) nebo i jejich terapeutů či psychologů. Základní metodou budou osobní rozhovory s dívkami, zaměřené právě na zjištění výše uvedených podmínek, ve kterých dívky vyrůstají (vyrůstaly). Ideálně bych chtěla získat výpovědi minimálně od 25 dívek (či jejich terapeutů, rodičů, sourozenců). Mnou získaná, analyzovaná a vyhodnocovaná data se pokusím proložit údaji z dat sekundárních (minulých výzkumů, analýz...), které doplní a obohatí mnou předkládanou přehledovou studii.“ (etický problém, špatné formulace) Zdroje dat – zde pozor na etické problémy Literatura – citační norma pro váš obor, pozor na tečku za citacemi, citování internetových zdrojů Brian McNair - Sociologie žurnalistiky, Praha, Portál, 2004. Denis McQuail – Úvod do teorie masové komunikace, Praha Etický kodex novináře Syndikátu novinářů Zákon o periodickém tisku Miloš Čermák – Kdyby solokapři měli křídla, Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 2006. Tušer – Ako sa robia noviny , Sofa, Bratislava Burton, Jirák – Úvod do studia médií, Brno 2001 Kateřina Sobotková - Mediální obraz českých novinářů (chybně sestavená bibliografie) o Kozielková, P. (2006) Otcovství očima českých vysokoškolsky vzdělaných otců a faktory ovlivňující jejich zapojení do péče o dítě. (rukopis) Brno: MU. o Bakalář, E. (2002). Průvodce otcovstvím aneb bez otce se nedá (dobře) žít. Praha: Vyšehrad. o Černá, P. (2001). Rozvod, otcové a děti. Praha: Eurolex Bohemia. o Zoja, L. (2005). Soumrak otců. Praha: Prostor. o Augustyn, J. (2004). Být otcem. Praha: Karmelitánské nakladatelství. o Augustyn, J. (2001). o Otcovství. Praha: Karmelitánské nakladatelství. (irelevantní bibliografie) Anthony, W. A., Cohen, M. R., Farkas, M. D. 1990. Psychiatric rehabilitation. Boston: Center for Psychiatric Rehabilitation. Baštecký, J. 1997. Psychiatrie, právo a společnost. Postavení duševně nemocného ve společnosti a v právních předpisech. Praha: Galén. Converse, J., Presser, S. 1986. Survey questions: Handcrafting The Standardized Questionnaire. Newbury Park, London, New Delhi: Sage Publications. Disman, M. 1993. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum. Kopřiva, K.1997. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál. Vacek, J. 1996. O nemocech duše. Kapitoly z psychiatrie. Praha: Mladá Fronta. Vágnerová, M. 2004. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál. !!! Tyto náležitosti nesmějí výzkumnému návrhu chybět !!!