Evaluační dotazník 1. Prosím, zhodnoťte celý kurs –pokuste se o vyčerpávající zhodnocení všeho, co Vám přijde podstatné. Neotáčejte dále, dokud otázku maximálně nevyčerpáte. 2. Prosím, ohodnoťte na následujících škálách témata našich přednášek: a) nakolik pro Vás byly tyto informace nové b) nakolik Vás motivovaly k dalšímu přemýšlení, hledání doplňujících informací - seznámení, očekávání od kursu a motivace ke studiu, můj postoj k uprchlíkům – diskuse, rozhodování o IB A: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 B: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - uprchlictví v obecném rámci – historie a vývoj, základní terminologie, informace o subjektech zabývajících se migrací (UNHCR, role státu – OAMP, SUZ, nevládní organizace) A: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 B: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - uprchlictví a migrace v České republice - fáze azylové procedury v ČR, pobyt v PrS, PoS, v soukromí, počty a etnická skladba žadatelů o azyl, skupiny cizinců na území ČR, etnické menšiny A: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 B: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - psychické problémy uprchlíků a migrantů (problémy, které si uprchlíci přinášejí ze země původu, problémy adaptace na prostředí PrS a PoS, problémy vyplývající z azylové procedury v ČR, problémy při integraci do společnosti po udělení azylu), práce se zranitelnými skupinami cizinců 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - právní minimum pro práci s žadateli o azyl, legislativa a azylová procedura, mezinárodní a vnitrostátní legislativa, práva a povinnosti žadatelů a azylantů, azylová procedura v kontextu sociální práce 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - sociální práce zaměstnanců SUZ (zabezpečení základních a specifických potřeb v azylových zařízeních. Postupy při řešení běžných situací (příchod žadatele do PoS, opuštění PoS na propustku, atd.) 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - azylanti, integrace (přístupy k integraci azylantů, Státní integrační program – integrační politika MV ČR, problematika azylantů z pohledu soc. pracovníka, sociální práce pracovníků NGO´s s azylanty) 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - sociální práce pracovníků NGO´s se žadateli o azyl (sociálně-právní problematika, kterou obvykle řeší pracovníci NGO´s) 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - problematika cizinců s trvalým a dlouhodobým pobytem (různé typy víz, sociální problémy - otázky bydlení, zdravotní péče, školní docházky dětí, zaměstnání, nostrifikace dokladů o vzdělání, rekvalifikace, jazykové kurzy, kurzy PC a pracovní integrace). 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - azylový pohovor, specifika práce úředníků při vedení pohovorů se žadateli o azyl 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - praktické řešení úkolů a běžných problémů sociálního pracovníka, nácviky pohovorů s klienty 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - migrační proudy a teorie, průběh a zvláštnosti azylové procedury v jiných zemích (zkušenosti) 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 3. Vyberte alespoň jednoho lektora (Hana Tóthová, Lydie Pilat, Marek Peniška, Miroslav Jurman, Daniel Topinka) a několika větami zhodnoťte, čím a proč Vás zaujal: 4. Seřaďte, prosím, do žebříčku podle toho, jak Vám vyhovovaly, formy výuky na tomto kursu (přednáška, přednáška s lektorem, seminář, beseda s cizincem). Svoji volbu zdůvodněte, příp. popište výhody a nevýhody každé z uvedených metod: 5. Prosím, označte ve struktuře besedy s cizincem jedno až tři témata, která Vás obvykle nejvíce zaujala, příp. doplňte téma vlastní: 1. Základní informace o zemi, odkud pocházím, a jejích dějinách 2. Typická rodina a. vztahy mezi manželi či partnery b. výchova dětí c. vztahy k dalším příbuzným 3. Způsob bydlení 4. Obecně uznávané a přijímané hodnoty 5. Zvyky, slavení svátků, apod., které se udrželo až dodnes 6. Náboženství 7. Vztahy v širší komunitě, vztah k autoritám 8. Sociální situace a. typická zaměstnání b. školství, vzdělávání, apod. c. problémy, proč odcházíme 9. Vztah k většinové společnosti 6. Zaujali Vás besedující cizinci? Proč? 7. Překvapilo Vás v průběhu kursu něco? 8.Změnil se v průběhu kursu nějak Váš vztah k uprchlíkům a cizincům? 9.Dovedete si představit svou profesní kariéru v této oblasti? 10.Byli byste ochotní pracovat s uprchlíky jako dobrovolník? 11 Chcete mi ještě něco napsat?