1. týden: 20. 9. 2007
V prvním týdnu ještě neprobíhá přednáška. Domácí příprava pro předmět však ano. Vašim úkolem je začít číst dvě statě popisující určitým způsobem vztah mezi poznáváním (reflexí činnosti) a hodnocením (evaluací činnosti) v sociální politice a sociální práci. První stat napsal Graham Ixer a seznamuje v ní s pragmatickým přístupem k poznání zapojeného do řešení soc. problémů. Druhou stať napsal Max Weber a pojednává o smyslu hodnotové neutrality v sociálních vědách.
Vašim dlouhodobým domácím úkolem je zpracovat esej (5 stran) na téma: Jakou roli může hrát hodnocení v aplikovaném sociálně vědním výzkumu a jakou roli hraje poznání při řešení praktických sociálních problémů ? Při psaní vysvětlíte rozdíly mezi uvedenými koncepcemi vztahu mezi poznáním a hodnocením. Text odevzdejte do odevzdavárny předmětu do středy 31. 10. 2007 včetně.
Při nejasnostech doporučujeme využít diskusního fora předmětu, které budeme opakovaně pročítat a budeme se podílet na diskusi.
Pro zájemce definice :
Esej (řeckého původu, latinsky exagium – vážení, francouzsky essai – pokus, zkouška) je literární odborně publicistický žánr středního či kratšího rozsahu, úvaha na určité téma, spočívající v přemýšlení o faktech a jejich hodnocení. Autor eseje posuzuje problém v širším kontextu, komentuje současná řešení a naznačuje nová, často klade otázky a společně se čtenářem na ně hledá odpověď.