Určeno pouze pro studijní účely ntkdo mohl osobovati nejakou vyhodu, o kterou b* ntkdo jin)' nemtl stejnt privo se uchizeti. Nebo jde-li o tfi~~,u-~~~~~p,e&~a,b$i-m&d~~fisil zabit n-*---druha.- pok,oi'I;j:ih,-a@-- * tobk tinili, to li6 i u.jim! vzdbtiseprdva-ia nEco Je- i$'in'- - . ~ e.--.sqob&,@ekLZetinE&oinuv je%opravu na tou2 vEc. Nebot k d oSOT-- fika neb0 diivd si p<$vo z kky, neddvi nikomujiridmu privo, kterC by byl nerntl pied tin;, jeZto neni nic, na co by ka8dy nem6l svC priivo od pzrody. Jen ustupuje z cesty druhtmu, aby se ten mohl ttSiti ze svdho pdvodniho priiva bez piekdiky s jeho strany, ale nikoli, 2.9 by mu v ntm nemohl brAniti nEkdo tIeti. Tedy zisk, kterf ntkdo mA z dbytku prhva nEkoho jindho, je jen jakdsi zmirntni piekbzek, stojicich v cestE uiivini jeho vlastdho pfivodniho prbva. PrAva se vzdAvd ten, kdo se ho buď prostE z%kb n6bo kdo je odevzddvbjinkmu. Prosti deknuti: kdyi na tom nezilefi, komu se dostane vjrhody z toho plyriouci. Odeurdhni: kdy8 se tC v);hody mb dostati nO komu urEitCmu, jednomu Elovtku 'nebo vice lidem. A kdyi se ntkdo vzdal svdho prhva, je jeho povinnosti neruriiti jii tento svfij vfkon uantnf z dobrd vfile. Takovk piekiieni je nespravedlivost a Hvda, dtje se sine iure, kdyi se pied tim priva vzdal neb0 je odevzdal. Je tedy kfivda neb0 nes-avedlia'ost ve 'sporech tohoto sveta cosi podobn6ho tomu, Cemu se Určeno pouze pro studijní účely v utenfch hidkich uEencri iiki nesmysl. Nebof jako se zde nesmyslnt chovii, kdo sirn sobe odporuje tvrdt ntco, co se piiEi tomu, co sirn pfed tim iekl, tak ve svttF:se naz);vi nespravedlnosti neb0 Eivdou, odvolivP-li ntkdo to, co pied tim dobrovolnt dal. Projevem toho, Ze se ntkdo priva vzdivii anebo je odevzdivii jintmu, je prohliieni neb0 naznateni ntjakfm dobrovolnfm a dostateCnfm znamenim neb0 znamenimi. Tato znamenijsou budjen slova neb0jen Einy; nebo, jak se nejzasttji stivii, slova i Einy. A tthoi druhu jsou zivazky neb0 povinnosti, kterfmi selid6zavazuji. Tyto ziivazky nemaji svou silu samy ze sebe, neboť nic se tak snadnb neruGjako danCslovo, nfbri ze strachu pfed zljrlni nisledky, kterC by mi510 jejich poruieni. &~@JJ se ntkdo asvtho priiva nebo ie odevzdivii nEkomujintmu, deje se to bud v piedp&iadu, - ---- ie za to zase na n& bude nes%e ~ A . O. - pien~stino;. - - nebo v nadjL i & c ~ n udostane_-___ _ jiniho- .- . dobra. I-&o je to hkon dobrov