SPP812 Projektování institucí sociální práce
PhDr. Pavel Horák, Ph.D.
SPP812 Projektování institucí sociální práce
SPP812

PROJEKTOVÁNÍ INSTITUCÍ SOCIÁLNÍ PRÁCE

 

sylabus

 

Imrich Vašečka

Pavel Horák 

 

 

 

Časový harmonogram

4. 10. 2008 (sobota)
 
10.00 - 11.40
První konzultace na FSS MU (místnost 33):
– ujasnění si plánu, způsobu práce v předmětu a podmínek jeho zakončení – objasnění struktury předmětu včetně obsahu jednotlivých kroků tvorby projektu směřujících k tvorbě výsledného projektu;
– zadání a formální náležitostí týkajících se prvních tří Zadání /kroků tvorby projektu (Zadání projektu, Ideový programový návrh projektu);
– přednáška „Předmět a optimální postupy projektování institucí sociální práce a sociální politiky“.
10.10. (pátek)
* Do 24.00 studenti vloží do složky „Odevzdávány“ v ISu Zadání č.1 (Zadání projektu: výběr tématu a kritéria pro výběr řešení/) vypracované v rámci Kroku 1.
13.10. (pondělí)
* Vyučující zašle studentům (1) zpětnou vazbu na vypracované Zadání.1 (přijetí - nepřijetí tématu a kriterií) a (2) Zadání č.2 včetně způsobu jeho vypracování v rámci Kroku 2.
20.10. (pondělí)
* Do 24.00 studenti vloží do složky „Odevzdávány“ v ISu Zadání č.2 (Ideový návrh projektu/upřesnění zadání projektu/) vypracované v rámci Kroku 2.
24.10. (pátek)
* Vyučující zašle studentům (1) zpětnou vazbu na vypracované Zadání.č.2 (přijetí - nepřijetí popisu situace a výběru strategie) a (2) Zadání č. 3 včetně způsobu jeho vypracování v rámci Kroku 3.
29.10. (středa)
* Do 24.00 studenti vloží do složky „Odevzdávány“ v ISu Zadání č.3 (Programový návrh projektu/ definování problémové situace cílové populace a konkretizování jejího řešení/) vypracované v rámci Kroku 3.
1. 11. 2008 (sobota)
10.00 - 11.40
Druhá konzultace na FSS MU (místnost 33):
– konzultace nad uskutečněnými kroky a budoucími kroky tvorby projektu
10.11. (pondělí)
* Vyučující zašle studentům (1) zpětnou vazbu na vypracované Zadání.3 a (2) Zadání č. 4 včetně způsobu jeho vypracování v rámci Kroku 4.
18.11. (úterý)
* Do 24.00 studenti vloží do složky „Odevzdávány“ v ISuZadání č.4 (Návrh projektu/pracovní plán/) vypracované v rámci Kroku 4.
24.11. (pondělí)
* Vyučující zašle (1) zpětnou vazbu na vypracované Zadání.č.4 a (2) Zadání č.5 včetně způsobu jeho vypracování v rámci Kroku 5.
1.12. (pondělí)
* Do 24.00 studenti vloží do složky „Odevzdávány“ v ISu Zadání č.5 (Rozpory a jejich řešení) vypracované v rámci Kroku 5.
6.12.2007 (sobota)
10.00 - 11.40
Závěrečná třetí konzultace na FSS MU (místnost 33):
- konzultace nad uskutečněnými kroky a závěrečnými kroky tvorby projektu
10.12. (středa)
* Vyučující zašle (1) zpětnou vazbu na vypracované Zadání.č.5 a (2) Zadání č.6 včetně způsobu jeho vypracování v rámci Kroku 6.
15.12. (pondělí)
* Do 24.00 studenti vloží do složky „Odevzdávány“ v ISu Zadání č.6 (Konečnou verzi návrhu projektu) vypracované v rámci Kroku 6.
Po Novém roce
(po 5.1. 2009)
* Vyučující zašle (1) zpětnou vazbu na vypracované Zadání.č.6 a (2) Zadání č.7 včetně způsobu jeho vypracování v rámci Kroku 7.
Konec 1. týdne
v lednu
* Do 24.00 v pátek posledního týdne ledna 2009 studenti vloží do složky „Odevzdávány“ v ISu Zadání č.7 (výsledný Projekt připravený ke schválení) vypracované v rámci Kroku 7.

 


 

Struktura témat

 

Obsah předmětu je rozdělen do tří obecných bloků a 7 postupných kroků tvorby projektu. Jednotlivé bloky odpovídají odlišným manažerským činnostem, jmenovitě se jedná o:

I. Nalezení profesionálně kvalitního řešení (témata 1, 2, 3);

II. Identifikování podmínek realizace projektu (témata 4, 7);

III. Řešení potenciálních rozporů (témata 5, 6).

 

V jednotlivých krocích, které představují jednotlivé fáze tvorby projektu, je definován Cíl, Obsah tématu a Literatura, jejíž nastudování je nutné k pochopení dané fáze a k vypracování Zadání, kterých je v celém předmětu 7 (tj. každému kroku odpovídá vypracování jednoho zadání). Jednotlivá Zadání student zasílá dle výše uvedeného časového harmonogramu vyučujícímu, který studentovi dává zpětnou vazbu. Výstupem předmětu je vypracovaný projekt, kterému odpovídá krok č.6 (tzv. „Závěrečná verze projektu“) a krok č.7 (tzv.“Žádost o schválení projektu“).

 

1. krok: Zadání projektu

(= výběr tématu a formulování představy o jeho řešení)

Cíl: Volba tématu a stanovení kriterií úspěšného řešení.

 

2. krok: Ideový návrh projektu

(= upřesnění zadání projektu: popis problému a jeho podstaty a stanovení kriterií pro výběr adekvátního způsobu řešení)

Cíl: Upřesnit zadání pro vypracování akceptovaného a realizovatelného projektu, který by řešil všemi akceptovaný problém. Prostředkem je vypracování představy o žádoucí strategii a taktice. Jedná se vlastně o upřesnění zadání projektu.

 

3. krok: Programový návrh projektu

(= definování problémové situace cílové populace a konkretizování jejího řešení)

Cíl: Definovat v podobě ideového návrhu projektu problémový prostor vhodný pro uplatnění metod intervence které jsme zvolili, pro ovlivňování terčů a pro překonávání problémů v oblasti zdrojů.

 

4. krok: Návrh projektu

(= pracovní plán projektu)

Cíl: Uspořádat konkrétní akce a úkoly do logického pořádku v podobě pracovního plánu tak, aby plán vedl realizátory krok za krokem k dosažení vytyčeného cíle.

 

5. krok: Rozpory a jejich řešení

(= konzultace návrhu projektu s relevantními partnery)

Cíl: Konstatovat rozpory, sumarizovat je a vypracovat představu o jejich řešení.

 

6. krok: Konečná verze návrhu projektu

(= závěrečné konzultace projektu)

Cíl: Odstranit sporné body v návrhu projektu a upravit projekt do konečné podoby. Uskutečňuje se ve dvou krocích.

 

7. krok: Příprava projektu k předložení/ke schválení

Cíl: Upravit projekt do podoby požadované pro jeho schválení.

 

Podrobný syllabus předmětu:

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1423/podzim2008/SPP812/op/Sylabus_SPP341__Projektovani_2008-9.rtf

Konkrétní studijní materiály:

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/auth/el/1423/podzim2008/SPP812/um/2533557/
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 15. 9. 2008 do 19. 10. 2008.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 19. 10. 2008 do 28. 10. 2008.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 29. 10. 2008 do 17. 11. 2008.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 18. 11. 2008 do 30. 11. 2008.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 1. 12. 2008 do 14. 12. 2008.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 15. 12. 2008 do 31. 12. 2008.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 1. 1. 2009 do 13. 2. 2009.
Předchozí