5. 11. 2009 Hlavní zásady správného dodržování pravidel publicity OP VK (výňatky z Příručky pro příjemce finanční podpory z OP VK, verze 3) Při realizaci projektů v rámci jednotlivých operačních programů podporovaných z Evropského sociálního fondu (ESF) je třeba dodržovat pravidla a povinnosti spojené s publicitou. Ty stanovila Evropská komise v Nařízení č. 1828/2006. Navazují na ně manuály vizuální identity (Manuál ESF v ČR 2007-13, Manuál vizuální identity OP VK, Grafický manuál MŠMT) a další dokumenty, které popisují možnosti a nástroje informačních a propagačních aktivit. Při provádění aktivit publicity je nutno používat předepsaná loga a sdělení. Publicitu není nutno vnímat pouze jako povinnost, lze ji využít ve prospěch samotných projektů. Dodržováním pravidel publicity OP VK rozvedenými v Příručce pro příjemce získává veřejnost informace o tom, co zajímavého se díky projektům realizuje a z čeho jsou financovány, což slouží zároveň jako inspirace budoucím předkladatelům a představuje určitou záruku kvality pro účastníky a partnery projektů. Publicitu naplňuje příjemce zejména používáním tzv. minima povinné publicity, které tvoří následující loga a odkazy: a) logo ESF s textem ,,Evropský sociální fond v ČR" b) logo Evropské unie s textem ,,Evropská unie" c) logo MŠMT s textem d) logo OP VK s textem e) povinné sdělení (slogan) ,,Investice do rozvoje vzdělávání" Tyto prvky se používají společně, předepsaným způsobem v souladu s Manuálem vizuální identity OP VK (verze říjen 2009) a tvoří tzv. základní logolink OP VK (viz obrázek v záhlaví tohoto dokumentu). Je možné použít horizontální či vertikální umístění log. POZNÁMKA: Slovní odkaz na Evropský sociální fond jako součást loga ESF v logolinku OP VK nahrazuje dřívější povinnost (stanovenou předchozími verzemi Příručky pro příjemce) používat na všech dokumentech, tiskovinách a propagačních předmětech (s výjimkou rozměrově menších či drobných) povinné sdělení ,,Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.". Pokud příjemce projektů (schválených a realizovaných v souladu s předchozími verzemi Příručky pro příjemce) používá logolink OP VK bez textu u loga ESF (viz obrázek), musí v souladu s pravidly dle předchozích verzí Příručky nadále používat na veškerých materiálech, s výjimkou rozměrově menších či drobných, větu o spolufinancování. 1 1 Slovo projekt lze nahradit např. slovem produkt. Anglická verze věty: This project (příp. product) is cofinanced by the European Social Fund and the state budget of the Czech Republic. 5. 11. 2009 Pozor: Součástí logolinku nesmí být žádná jiná loga, než která specifikuje Příručka pro příjemce a Manuál vizuální identity OP VK. Logo EU uvádíme ve všech variantách logolinků (základních i zkrácených) vždy s textem. Dodržujeme nejmenší povolené velikosti, barvy, vzdálenosti, umístění log a ochranné zóny. Při tisku dokumentů je volíme pro barevný tisk barevnou variantu logolinku a černobílý tisk jednobarevnou (černobílou) variantu. Zkrácená varianta logolinku OP VK Na materiálech či předmětech, jejichž plocha neumožňuje použít základní logolink OP VK při dodržení jeho minimální předepsané velikosti a kvalitě provedení, lze použít zkrácený logolink (bez loga MŠMT), popř. variantu zkráceného logolinku bez textů u log, avšak se sloganem. Jedná se např. o vizitky, obaly na vizitky, samolepicí bločky apod. U drobných předmětů, jako jsou např. tužky či flashdisky, lze použít zkrácený logolink (tedy loga ESF bez textu, logo EU s textem a logo OP VK bez textu) i bez sloganu. Pozor, při pořizování propagačních předmětů je nutno vzít v potaz kromě praktického využití i možnost jejich kvalitního opatření prvky povinné publicity.