Čísle v poznámkovém bloku lze chápat následujícím způsobem - číslo znamená percentilové skóre, tj. kolik procent osob má v konkrétní škále nižší výsledek než Vy.

(Na příkladu první škály je např. pěkně vidět, že "méně" může být v některých škálách "lépe". Čtěte proto komentáře k nim pozorně.)

 

1. Povrchové zpracování informací vyvolávající studijní problémy - 11 položek.

Diagnostikuje obtíže při studiu, které pramení z toho, že student nedokáže při učení aplikovat hloubkový přístup.

Příklady položek:

Mívám problémy s odvozováním učiva, s dedukováním.

Obtížné se mně zdají ty otázky, které vyžadují od člověka kritické posouzení.

 

2. Elaborativní zpracování informací - 8 položek

Jde o procesy, které jsou kvalitativně odlišné od procesů hloubkových. Učení zde dostává subjektivní dimenzi, student se snaží o restrukturování svých poznatků, o vlastní formulování studovaného problému.

 Příklady položek:

Během dne se v duchu vracím k tomu, co jsem nastudoval.

Nové myšlenky se učím tak, že hledám jednoduché vztahy k jiným myšlenkám.

 

 3. Výkonová motivace - 5 položek

Student se snaží dosáhnout úspěšného výkonu. Projevuje při studiu značné úsilí, vytrvalost, studuje systematicky.

 Příklady položek:

Během semestru se snažím pravidelně si učivo opakovat.

Věnuji se studiu mnohem více, než většina lidí v naší skupině.

 

4. Pamětní učení - 8 položek

Faktor diagnostikuje dvě složky studentova učení - tendenci učit se učivo nazpamět a schopnost zapamatovat si faktografické údaje.

Příklady položek:

Když učivu nerozumím, naučím se ho raději nazpaměť.

Skládám bez problémů ty zkoušky, které vyžadují znalost faktů.

 

5. Přesahování aktuální práce s učivem - 11 položek

Zahrnuje specifické dimenze elaborativních procesů. Diagnostikuje snahu studenta získat nadhled nad učivem, hledat jiné souvislosti, předvídat další situace, v nichž bude třeba s učivem pracovat.

Příklady položek:

Při studiu hledám odpověď na otázky, které si v duchu sám kladu.

Když se učím nové pojmy a nové myšlenky, snažím se představit si situace, v nichž by se mohly objevit nebo by se daly použít.

 

6. Metodičnost v učení - 6 položek

Diagnostikuje se technika studia, zejména práce s poznámkami a s literaturou.

Příklady položek:

Při studiu učebnic a skript si dělám obvykle vlastní poznámky.

Při studiu používám slovník.