Online marketing Osnova • Kampaně na internetu • Jak zajistit návštěvnost webu • SEO – Optimalizace pro vyhledávače • Cílení kampaní • Měření a sledovaní konverzí Kampaně • Spam • Bannerové kampaně: – 468x60 (standardní FULL BANNER alias FB) – Button, skycrapper, rectangle, double square – jpg, gif, png, flash – Imprese (zobrazení baneru) => CPI/CPM (Cost Per Impression) – Proklik = Click Through => CPT (Cost Per Click Through) – Měření počtu impresí (nezávislé, vlastní měřící kódy) Kampaně • PR – články – blogy, diskuzní fóra, testy, fingované weby – Facebook a spol. • Kontextová reklama – Reklama cílená na obsah webu („obsahová síť“) nebo výsledky vyhledávání – Případně v odesílaných emailech – SKLIK (seznam.cz), AdWords (Google), AdSense (Google) Jak zajistit návštěvnost stránek • Nejlépe zadarmo – SEO (Search Engine Optimalization) – Obsah webu, nabídka služeb, reference, „brand experience“ – Registrace do katalogů, zajištění indexace webu – Dobré PR Vyhledávače • Fulltext – indexování, Pagerank, S-Rank • Výsledky vyhledávání fulltextem si nelze koupit • Katalogy (často placené, základní verze téměř vždy zdarma) Vyhledávače SEO • Navržení správných klíčových slov • Jejich implementace do webu • Ve vyhledávačích se musí zvolená klíčová slova umisťovat co nejvýše • Čím konkurenčnější pole klíčových slov, tím je SEO náročnější • Optimalizace stránek tak, aby byly přístupné vyhledávacím robotům SEO • Zčásti technická záležitost (html kód, konstrukce webu, flash, obrázky) • Z větší části ovšem budování zpětných odkazů • Důležité je vytvářet web hlavně s ohledem na obsah a uživatele • Přesto pár triků: – Klíčová slova v adrese webu: http://ekonomika.idnes.cz/britske-tesco-si-utahovalo-ze-zrzavych-deti-muselo-se-omluvit-pbw-/eko-za hranicni.asp?c=A091215_134606_eko-zahranicni_fih – http://www.britskelisty.cz/0009/20000928h.html#07 jako odkaz pro článek „V Praze došlo k nepokojům při vrcholné schůzce MMF“ SEO – Obsah korespondující s klíčovými slovy (v textu by se klíčová slova měla objevovat pokud možno co nejčastěji, ale s mírou!) – Promyšlená struktura webu (aby jí čtenář i robot snadno procházet) – Jednotné používání stylů, grafiky a html tagů – Pokud jsou ve webu obrázky nebo flash, měl by být „za nimi“ i textový popis jejich obsahu Kontextové kampaně • Sklik • AdWords • Facebook Administrace • Pečlivě hlídat a počítat • Dobře nastavit CPC • Sledovat konverze (nákup, registrace, stažení souboru, atd.) • Rozhraní viz ukázka Facebook Sledování konverzí • Konverze sledujeme od vstupu uživatele na stránku až po její opuštění • Vyhodnocujeme typické cesty vedoucí k úspěšné konverzi • Optimalizujeme kritická místa • Testujeme různé typy designů webu