RADA ČESKÉ REPUBLIKY pro rozhlasové a televizní vysílání )iiHHHnHininMMi)ii)i)iMuiiinii)nn)nnnH]i)))ii)i)i))iiiiiiiiiiiiiiiiiiii)))iii)i)))))i))))iii)iiiii)))iiiiii)iiii))i)iiii)iiiii))iiiiiiiiiiiii))))iiii))iHii)iiii CET 21, společnost s ručením omezeným Staroměstské nám.21 110 00 Praha 1 čj.R - 060/93 V Praze dne 9.2.1993 ROZHODNUTI 0 UDĚLENI LICENCE Rada České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") v rámci své působnosti dané par.2 odst.l, písm.e) zákona č.103/1992 Sb., o Radě České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání, v souladu s par.10, 11 a 12 zákona č.468/1991 Sb. , o provozování rozhlasového a televizního vysílání a v souladu se zákonem č.36/1993 Sb., o některých opatřeních v oblasti rozhlasového a televizního vysílání vycházejíc ze spolehlivě zjištěného stavu věci vydává v souladu s par.46 a 47 zákona č.71/1967 Sb. o správním řízení toto rozhodnutí : Výrok : Rada uděluje na základě par.2 odst.l, písm.e) zákona č.103/1992 Sb. a v souladu s par.10, 11 a 12 zákona č.468/1991 Sb. licenci k celoplošnému televiznímu vysílání na území České republiky společnosti s ručením omezeným CET 21 (dále jen "CET 21"). CET 21 je povinna zaplatit ve lhůtě do 15 dnů od doručení tohoto rozhodnutí správní poplatek 3.000,- Kčs dle zákona č.368/1992 Sb. (položka 50) o správních poplatcích. Žádosti ostatních účastníků řízení o udělení celoplošné televizní licence, jimiž jsou osoby uvedené v příloze tohoto rozhodnutí, se zamítají. Odůvodnění : Podkladem pro rozhodnutí Rady je žádost společnosti CET 21 o celoplošnou televizní licenci předložená v souladu s par. 11 zákona č.468/1991 Sb. a v souladu s podmínkami vyhlášenými Radou dne 11.9,1992 a ostatní písemné doklady předložené Radě do zahájení veřejného slyšení žadatelů o celoplošné televizní licence dne 25.1.1993, a dále skutečnosti přednesené během veřejného slyšení CET 21 osobami zastupujícími CET 21 a osobami zastupujícími jejího smluvního partnera společnost CEDC (Central European Development Corporation). Podkladem jsou rovněž žádosti o licence podané ostatními účastníky řízení uvedenými v příloze, ostatní písemné doklady předložené Radě účastníky řízení do zahájení - 2 - veřejného slyšení žadatelů o celoplošné televizní licence dne 25.1.1993 a skutečnosti přednesené během veřejných slyšení ostatních účastníků řízení. Při hodnocení projektů účastníků řízení Rada přihlížela v souladu s par.10, odst.4 zákona č.468/1991 Sb. k zajištění podmínek pro pluralitu a vyváženost nabídky programů, k rovnoměrné dostupnosti a nezbytnosti nezávislého šíření kulturních hodnot, informací a názorů, k zajištění podmínek pro rozvoj vlastní kultury České republiky a rozsahu dosavadního podnikání účastníků řízení v hromadných sdělovacích prostředcích. Při posuzování žádosti CET 21 Rada v souladu s par.10 odst.5 zákona č.468/1991 Sb. konstatovala, že CET 21 nevlastní na území České republiky žádný hromadný sdělovací prostředek a udělení licence na celoplošné televizní vysílání proto nezakládá její dominantní postavení v hromadných sdělovacích prostředcích působících v České republice Rada usoudila, že projekt CET 21 nejlépe vyhovuje záměru vytvoření takového projektu televizního vysílání soukromého provozovatele, který respektuje zájem veřejnosti, přispívá k utváření demokratické společnosti a odráží její názorovou pluralitu a poskytne objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů (viz zejména par. 4 zákona č.468/1991 Sb. , o provozování rozhlasového a televizního vysílání). Rada usoudila, že program CET 21 vyhověl záměru lépe než ostatní předložené projekty, a to svou celkovou vyvážeností v naplnění souboru požadovaných kritérií se zvláštním zřetelem k následujícím skutečnostem : 1. Nejedná se o společnost produkující vlastní programy případně napojenou na zahraniční produkční společnost a zejména archivy těchto společností, což umožňuje vytvoření skutečného konkurenčního prostředí a využití toho nejlepšího, ať již stávajícího nebo budoucího z potenciálu domácí produkce. Projekt jasně garantuje záměr přispět k rozvoji výroby a trhu audiovizuálních pořadů v České republice. 2. Jasně bylo deklarováno vědomí, toho, že v našich podmínkách je televizní vysílání politikum. Zároveň je v projektu vyjádřena podpora probíhajícímu procesu transformace společnosti a záměr účastnit se této transformace programovými prostředky odpovídajícími standardům vyspělé demokracie, jak předpokládá zákon, včetně širšího přístupu veřejnosti do vysílání. 3. Projekt prokázal dostatečné finanční zajištění kapitálem, o jehož původu a spolehlivosti nemůže být pochyb, včetně přiměřené účasti domácího kapitálu. Ávalitni a dostatečně realistický obchodní plán dává předpoklady ekonomické úspěšnosti při dosažení kvalitní programové náplně. 4. Rada se ztotožnila se zájmem projektu vybudovat televizní stanici tak, aby byla přerušena kontinuita stereotypů současného televizního vysílání v České republice. 5. Přes podstatnou účast zahraničního kapitálu nezbytného pro zahájení činnosti televizní stanice je v projektu jasně garantován záměr zachovat národní charakter programu. Rada v souladu s par. 10 odst.6 zákona č.468/1991 Sb. přihlédla k majetkové účasti tuzemských osob a jejich zastoupení v orgánech televizní stanice a možnosti v souladu s projektem stanovit podle par.12, odst.3 zákona č.468/1991 Sb. takové podmínky licence, jež budou plně garantovat vedoucí postavení tuzemských osob v televizní stanici a jejich programovou a žurnalistickou nezávislost. 6. Projekt předpokládá zajištění existence národní televizní stanice v konkurenčním evropském prostředí a nabízí možnost uplatnění domácí produkce na ev- 3 - ropském trhu. 7. Projekt garantuje svým pojetím programovou kvalitu odpovídající nárokům vyspělého českého diváka. 8. Dostatečné finanční zajištění projektu umožňuje zachování současného stavu pokrytí území České republiky televizním signálem a modernizaci stávajících technických prostředků. .. Rada vytvořila mechanismy, kterými bude sledovat dodržování harmonogramu přípravných prací. Formulací a důslednou kontrolou dodržování podmínek k licenci hodlá zajistit, aby záměry uvedené v projektu, které Radu přesvědčily o tom, že tento projekt je nejlepší, byly také dodrženy. Rada konstatovala, že CET 21 je způsobilá stát se v souladu s par. 3, odst.2 zákona č.468/1991 Sb. držitelem licence a že jejím společníkem není provozovatel vysílání ze zákona. Žádosti ostatních účastníků řízení se zamítají s ohledem na skutečnost, že bylo vyhověno jinému žasdateli o licenci k celoplošnému televiznímu vysílání. Toto rozhodnutí bylo schváleno usnesením Rady ze dne 30. ledna 1993. Proti tomuto rozhodnutí lze podat ve lhůtě do třiceti dnů ode dne doručení tohoto rozhodnutí opravný prostředek u soudu. Účastník správního řízení : CET 21, společnost s ručením omezeným Příloha r.Daniel Kořte \ předseda Rády České republiky pro rozhlasové / a televizní vysílání í Pílí LOU A K LICENCI <*. 001/1993 TCJDMJNXy. X £JC£NC3 H-t&Ast&L i^cence &e /x.a.'&a.'X.u.^-e, : a fíiesXA-soástxycUvÍJiii. tzá&cuxjvy. ČLe^ké. h^uxÍt^AMal. ITy^A^LárvL fruxLe, 'X^ÁjruLrux ^^^f^eJ^Mar^rai, XL^Lcuo-u.:Č3Í) ^ĚA^-tAjrux. oídkZ^xdrvLch {vcóat a. •c^/tro^-mí, u^A^cuuyv-e.— fvĹ ccsíkcŕrux č.. -4B8/1991 jP-jr. , cr fw^vo^&tywároL ^orccKtxLtuyyyéJus a. Í^LzAyLtcnAJusr xr'^y^CLáuruL, /scáJk&nxx ::•&. 63-4/1992 ¥4-. , <& <£cA*cctAě ■i>jvortšLz&Lrui -k i^ccrui— jzjyiyároL ■Sxs-v-ínAA/nu., ri&LorZ^suxrhce. a. *uj*±eJu3r fu^+Ĺady. rveJťixcĹou. v HAyzfuyux <*■ fu^awLcLLy. -^LutU^éJu? cJur-várcí, Lá&Lé. rve&ud&u. £á£fvL fi^úCí^tu^fu^-i^t. cL&tiAxiLcL f\AAJLe^LÍ<3r<^t- ixfxÁxvt^ruLL <±wL pscáAXT rux . /iry-A^tXcwi/ývra^, fí&^iad/^.. jZe^jwérui /xax^La^— tÁ~, aJ&"y. -čxxaaswš. xvž&rvé, vr ^íáJdor^t>L or ■LjCc&ru>C *>. ÄA^J^y.,:- PŘI LOH V K LU li \í I 10/ ■c^rvL v*ys±A-A\xjucÁ^ho ĹJva- HAyhu A>/^t>AÁLánA. a, ccáA>cuxrvé- od tca&á£Jui dsctohéJio ^ohu. *yys±Á-£*ču\Á„; usečené. psisO-c&nLo -i-e. é-uJiÁfmÁ, fiscoduc&níy.. Tot^o ptocenitf S-tuie. noěÁ\Axino cca oS-do4--L haěčdéJuy &txr*ctJLe£Á.. Tt+uxA^LesL ÍA^c^n<^- S-UcLe. t*e^neJoL%4uy&an& fUj-Zadům «yt&ivLní. tAJux^eMK^fié,. fisuydu&oe., vriytxyZ-euvL na ouxhátcku. C£-&d\ 10}; 13/ <*- vý^čfli^tytt Časíut wt&&a4Jic?/ixnÍMi udá^Lcy<^LeMi, -í>-mt-i^JXÁMi a, t^eA^&t&oct&wým y. - 2 - P»!I.0HA K MCIMCI TlcuUí.. IL&a^LnyLAAj. t&ÍAy cr&--aAu. a. ícMvLuruAr-ě. m&xsL dsv&Lt^LzMi -Lá~— cenee a. C£jďC, i-^x. ^e pšLLLarhcru. {uydmÁ^rveM. A -ťCoenoĹ; 18/ •t&e. C£J)C ý-aJkxy vr fuydjwUxhčicJi .'t-t-oe/voe. ■i^íarvarty-e^vý. Cbčxju^triÁM. iJLar'LL ^txuuyvre^ví. arurcJiardrvL iimLcyivvrwu. rveJru.— cLoru, sza&xxtuyvxat, -stádrvý/n wfUL&AyA-eMi dcy (VK^OK^xnía-vrárv-Ĺ t^eJ^ejwLaxvL i^txux^LcJí., a. 'XAíZjíšLtJí. rLZ&uxL&u. ^a^ah&vrat. da- ^oe^Lcvkčruú n^cáv-A^Lcr-^AA. JvfycJi rv+tcbtusvrrvLhů.; 19/ -že, dar 'VLdA-cÁycJh -^unJioL vr t^J-^vriL&uvL -íx-íxxn^LoL a. dUy _ ^uvfeoĹ {v^caxiarAj-rvúků. adpxyvr4Ete— vr^Lauví. tJtxxriÄ^ce,' oz/Mrtě^t^triú/vrat. rve^jriésvě. 90 % rx^xixtxyvraA^hů. -e». <^&-&cux^yvrJví. ezculaAyadL&Le, *L*UkJLamy.; 2-4/ «e. gteAivy. ■&yi<*'t-í, &L. G1 vrýÁZxidu, tAžLar čunLu/o-y.; 25/ <ře. nútcejvr ne£-esc4ycvLescJi, a £Ĺ fuydm&ieJt Í^Ĺc^rvc^e, a & 31'■. 1 . käžÄéJvty ^t-a-Au. fur-iiJttytrve. Radě. wýsuyční. eyyvávu. ^dc-t/vě oat Radu. cr nLn&ní, ča^amyéJuy hasurur-mry«Miu fvóLfvoavrAj. /ir-y^tXdwC. T-fuvtar cxit^vcrý. Kascnuyfuyqstxim ^e -ix^yctoa^rx. fusdavLrheJi -tsLcesic^. ; 29/ -že. y^c^x^aA fuyhfvytA, úezewL ČR t^LeA)-OxnAun <^náí^íi í^u&oč^l^o-van/ý. iuwLtxs&Lcyvym. fiwd&Lejn n^kte^rve, nard Cuuyiy^ň tÁtar ^^ex^AMax^e,; 30/ -že craxiáiwL če*JuL ie^cv-ůw. dein tcaAáý^uvL -SJO-éJuy vri^í^LánA, neA^-fvaccdSAA, 9Cy drví, n^Led tXMiL& dnesn; 31/ L té uxr^dt *r ňád&t^LL a lÁx^ncA, a v i^yutadu ^ nardiwLnhamA A ■tsLc&noL. TadnuLnkfy ťCo&ac^ t-^JL^. fxydárvy. na xákLadě. % 12, erdtd^.3 x&hama ■č.. 468/1991 JP&*., .< 100 00 Praha 10. Krátká 10 tel.: 02/7811826 fax: 02/7810885 Účastník řízení: CET 21 spol. s r.o. V jámě 12 Praha 1 čj.: Rzp/34/97-12.2.97 Flo z a ODNUTÍ O ZMĚNĚ LICENCE Rada České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") vydává v souladu s § 14 odst. 2 zákona č. 468/1991 Sb., či. VI, odst. 2, ustanoveními přechodnými, společnými a závěrečnými zákona č. 301/95 Sb. a §§ 46 a 47 odst.l správního řádu toto rozhodnutí Změna •licence č. 001/93 ve znění provedených změn č.j. Rzp/86/96 z 28.6.1996 a Rzp/164/96 z 13.12.1996, spočívající ve zrušení podmínky licence č. 17, s e schvaluje. Správní poplatek ve výši 10 000,- Kč stanovený dle zákona č. 368/1992 Sb., v platném znění, byl uhrazen dne 23.1.1997. POUČENÍ : Proti tomuto rozhodnutí je možno podat opravný prostředek k soudu ve lhůtě 30 dnů ode dne jeho doručení. V Praze dne 17.12.199< Bohuslav Hanuš předseda Rady České republiky pro rozhlasové^-ff^t^l^vizní vysílání • Rada České Republiky pro rozhlasové a televizní vysílání 100 00 Praha 10, Krátká 10 tel.: 02 - 781 38 30 fax: 02 - 781 08 85 Účastník řízeni: GET 21 s.r.o. V Jámě 12 Praha 1 PSČ 111 21 čj. : Rz/6 2/98/jiy ROZHODNUTI O ZMENE LICENCE Rada České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") vydává podle § 14 odst. 2 zákona č. 468/1991 Sb., v platném znení, a § 46 správního řádu toto rozhodnutí : Změna licence č. 001/93 21.1.1994 ve*znění změn provedených správními rozhodnutími č.j. Rzp/86/96 ze dne 28.6.1996, Rzp/164/96 ze dne 13.12.1996 a Rzp/34/97 ze 17.12.1996, spočívající ve změně názvu stanice účastníka řízení z : "CET 21" na: "NOVA" se schvaluje. Správní, poplatek ve výši 10.000,- Kč stanovený dle zákona č. 368/1992 Sb., v platném znění, byl uhrazen dne 5.3.1998. POUČENI : Proti tomuto rozhodnutí je možno podat opravný prostředek k soudu ve lhůtě 30 dnů ode dne jeho doručení. V Praze dne 17.2.1998 Josef Josefík předseda Rady České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání ■ . '\ RADA CESKE REPUBLIKY pro rozhlasové a televizní vysílání tÓäMVroM 10, Krátká 10 tel.: 02.781 38 30 fax: 02.781 08 85 e-mail: info@rrtv.cz http://www.rrtv.cz ■-."v* ■ S Rozhodnutí o změně licence Účastník řízení: CET 21, s.r.o. Jungmannova 16 Praha 1 PSČ: 110 00 čj:Rz/328/99 Zasedání Rady 20 bod 9 Vyřizuje: F.Kučera Rada České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen „Rada") vydává podle ustanovení § 14 odst. 2 zákona č. 468/1991 Sb., v platném znění , a ustanovení § 46 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správního řádu) toto rozhodnutí: Změna licence č. 001/93 udělené na základě rozhodnutí č. j. R-066/93 ze dne 9.2.1993, ve znění platných změn, spočívající ve změně programové skladby a vysílacího schématu televizní stanice účastníka řízení Nova, se schvaluje. Účastník nzeni je povinen dodržovat veškeré údaje uvedené v jeho žádosti o změnu licence týkající se programové skladby, obsažené v textu 2 stran přílohy č. 1 jakož i údaje týkající se vysílacího schématu, obsažené v textu 2 stran přílohy č. 2 tohoto rozhodnutí. Údaje obsažené v příloze č. 2 jsou závazné v rozsahu dle jednotlivých programových žánrů tak, jak jsou tyto žánry barevně rozlišeny podle příslušné legendy v pravém horním rohu stránky 1 přílohy. Pokud jsou v textu této přílohy uvedeny konkrétní názvy pořadů, jsou uvedeny pouze příkladmo. Příloha č. 1 a příloha č 2 jsou nedílnou součástí tohoto rozhodnutí. Účastník řízení zaplatil správní poplatek ve výši 10 000,- Kč dle zákona č. 368/1992 Sb., v platném znění, dne 22.10.1999. Odůvodnění: Účastník řízení v dopise doručeném dne 22.6.1999 a evidovaném pod č.j. 2317 v knize došlé pošty, navrhl programový profil své televizní stanice, který Rada vyhodnotila jako programovou skladbu. Ve svém podání předestřel Radě genezi vysílacího profilu tv stanice Nova, aktuální komparaci konkurenčního prostředí, ve kterém Nova vysílá, jakož i posouzení divákova vkusu tak, jak se v průběhu trvání vysílání Novy měnil. Z výše uvedeného podání účastníka řízení vyplynul jeho záměr a vůle vysílat v souladu s předloženým programovým profilem a vysílacím schématem. Rada proto postupovala v souladu s ustanovením § 14 odst. 2 zákona č. 468/91 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, v platném znění, a schválila vysílací schéma a programovou skladbu tak, jak vyplynulo z návrhu účastníka. POUČENÍ: Proti tomuto rozhodnutí je možno podat opravný prostředek ke krajskému soudu, v jehož obvodu má účastník řízení obecný soud, ve lhůtě 30 dnů ode dne jeho doručení. V Praze dne 5.10.1999 Josef Josef předseda Rady Oeské republiky pro rozhlasové a televizní vysílání 3RU.0HA M PROGRAMOVÝ PROFIL TELEVIZE NOVA (licence 001/93) Programový profil (programovou skladbu) televize Nova lze charakterizovat následujícími prvky: -1. Televize Nova je plnoformátová televizní stanice (Program je vytvářen převážně kombinací zábavy, soutěží, televizních seriálů, kinematografických filmů, zpravodajství, publicistiky, sportovních pořadů a pořadů s komerčním charakterem) 2. Program televize Nova je určen převážně masovému divákovi (Pořady pro užší cílové skupiny jsou tedy vysílány téměř zásadně mimo hlavní vysílací pásmo - mimo „prime time") 3. Zpravodajství je vysíláno v hlavním vysílacím pásmu (Samozřejmě záleží na tom, jak je pro potřeby peoplemetrového výzkumu definováno hlavní vysílací pásmo. Může se stát, že vlivem nové definice denního rytmu se zpravodajská relace ocitne v pásmu těsně předcházejím „prime time") 4. Původní tvorba je zaměřena převážně na publicistiku a zábavu (V zábavné tvorbě tak televize Nova navazuje na vynikající tradici zábavných formátů Československé televize, charakterizovanými jmény Menšík, Dvořák, Bohdalová...Tyto formáty tvořivě rozvíjí. V tomto oboru představuje dnes televize Nova z hlediska diváckého zájmu absolutní evropskou špičku. V menší míře se TV Nova věnuje původní dramatické televizní tvorbě. V publicistice se zaměřuje na aktuální problémy běžného občana a na atraktivní témata, která byla donedávna „tabu") -/- 5. Typickým rysem programové skladby TV Nova jsou pořady s přímým přístupem diváků (Tradiční rys programové skladby TV Nova od samého počátku. K charkteristickým pořadům tohoto typu patří například Tabu, Volejte řediteli, Snídaně s Novou a v poslední době zejména Kotel) 6. Kinematografická produkce je zaměřena na masového diváka (TV Nova sleduje v posledních letech obecnou tendenci televizí k preferenci televizní tvorby a k omezování tvorby kinematografické, která je určena pro jiné prostředí, jinou recepci a zejména je dnes stále více orientována na efekt velkého plátna a superrealistického zvuku. Televizní obrazovka zprostředkovává tento vjem pouze okleštěně. V tomto oboru televize Nova významně přispívá k rozvoji vynikající tradice plného dabingu) 7. Sportovní pořady jsou zaměřeny jen na nejmasovější sporty (Vzhledem k cílovým skupinám je televize Nova zaměřena převážně na dva nejmasovější a nejpopulárnější sporty v České republice - fotbal a hokej. V menší míře se věnuje tenisu. Ostatní sporty jsou pokrývány převážně zpravodajsky) 8-00 bSťufľe, t ' tí< fW * It rf! t h&wA*ŕ t d» «Wisp K?;«* •t <.■■, if i í í biosrafízahí-an 11;Se "1i i.11 Wografíztihran Bhutto CMtttf) ■i jr «■ V i Tip t* ľ Hit x e: -. •>•! 1=4,** ;*'..;'• i ._», ... - rtJmt tn.'4r íBntírspíť" SSJSWÄTŠ ! ťíl'i,,.•*•*&-£; :• ■ •>:- tí .'■ ' '! ' r» •- "' ' í, • I .**«fc,. wrt WľOC •'- filter* • J 'náar' .ífde'f _„-------.-------,----------,-------J. 'M . i UM ■' «m» - « --------- IMHI' j1 . |8-,00 A$rfšírtKfl«flrts -tatwi/usA, T biograf/český ťätft « I*/» J" ŕ »»í ,„ . . «im .).•>> i... "•,.• . V-V- ■»' Vf9*t í. 1Hm/FED§ "řHK*' voláte htáäiiii gtkstroa s$änii£X« i w 15 . í-0 * 5í l 0 I i -1? i w .J * J» . -- i • IS Í«ri»ľ8w«iW^[*ŕr*Ji$Kít»fiKi1 'i'' MteMn»Wtf«ä | ' - 4 -wteSHVftJSft ] I •! f i«Sft' <'>T«8tv»-'> ■"•" high ; i MHJMMgMMte| í t U. i i 1ilm I l I w 'V I ■> I í- ri'm (A PRO ROZHLASOVÉ A TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ 10, 100 00 Praha 10, tel.: +420 2 7481 3830, fax: +420 2 7481 0885, e-mail: info@rrtv.cz, http://www.rrtv.cz r ■ ~\ Účastník řízení: CET 21 spol. s.r.o. V Jámě 12 Praha 1 PSČ: 110 00 L J Rozhodnutí o prodloužení licence Rp/17/02 lUf- Zasedání Rady2/bod 19 Vyřizuje: F.Kučera Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen „Rada") vydává v souladu s ustanovením § 5 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb."), podle ustanovení § 23 zákona č. 231/2001 Sb., ustanovení § 12 odst. 8 zákona č. 231/2001 Sb. a ustanovení § 46 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správního řádu), v platném znění, toto rozhodnutí: I. Doba platnosti licence č. 001/93 k provozování televizního vysílání, udělené na základě rozhodnutí č.j. R-066/93 ze dne 9.2.1993, ve znění platných změn, se na základě žádosti účastníka řízení, doručené Radě ve lhůtě v souladu s ustanovením § 68 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, dne 26.7.2001, evidované v knize došlé pošty Úřadu Rady pod č.j. 2669 a doplněné podáním, doručeným dne 27.9.2001 a zaevidovaným pod č.j. 3366, prodlužuje do 30.1. 2017. Odůvodnění: Účastník řízení je provozovatelem celoplošného televizního vysílání na stanici NOVA na základě licence č. 001/1993 udělené rozhodnutím č.j. R-066/93 ze dne 9.2.1993. Dne 26.7.2001 požádal účastník řízení Radu v souladu s ustanovením § 12 odst. 8 zákona č. 231/2001 Sb. o prodloužení předmětné licence na maximální dobu, tj. o dalších 12 let. Dne 27.9.2001 účastník řízení svou žádost na výzvu Rady doplnil tím, že odstranil nedostatky svého podání a Radě předložil jako podstatné náležitosti žádosti: « čestné prohlášení, že na jeho majetek nebyl prohlášen konkurz nebo nebylo zahájeno konkurzní řízení, nebo řízení o vyrovnání, anebo že nevstoupil do likvidace; ■ potvrzení příslušného orgánu ne starší 3 měsíců o tom, že nemá v evidenci daní zachyceny daňové nedoplatky; potvrzení příslušného orgánu ne starší 3 měsíců o tom, že nemá splatný nedoplatek pojistného na veřejném zdravotní pojištění; potvrzení příslušného orgánu ne starší 3 měsíců o tom, že nemá splatný nedoplatek pojistného na sociálním zabezpečení; potvrzení příslušného orgánu ne starší 3 měsíců o tom, že nemá splatný nedoplatek příspěvku na státní politiku zaměstnanosti; čestné prohlášení, že mu v posledních 5 letech nebyla zrušena licence nebo registrace; výpisy z evidence Rejstříku trestů ne starší 30 dnů všech členů jeho statutárního a kontrolního orgánu; čestné prohlášení, že není společníkem provozovatele vysílání ze zákona ani obchodních společností zřízených provozovatelem ze zákona. Při rozhodování Rada vzala v úvahu i okolnost, že se v souvislosti s realizací digitálního terestrického vysílání rozhlasu a televize v budoucnosti může změnit územní rozsah vysílání, respektive že jej Rada může omezit v souladu s ustanovením § 20 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb. Český telekomunikační úřad posoudil soubor technických parametrů, respektive veškeré kmitočty, jejichž prostřednictvím na základě předmětné licence účastník řízení vysílá s ohledem na změny plánované ve využití kmitočtového spektra pro televizní vysílání v Evropě. Ve svém písemném sdělení Radě č.j. 30490/01-613 ze dne 29.11.2001 Český telekomunikační úřad sděluje Radě, že vzhledem k možnosti prodloužit licenci účastníka řízení o dalších 12 let, je nutné posuzovat velmi dlouhé časové období, ve kterém se předpokládá postupný přechod z analogového vysílání na digitální (pravděpodobně i v I.- III. TV pásmu). V této souvislosti výše citovaný orgán předpokládá, že bude v průběhu doby nutné operativně reagovat na plánovaný vývoj a požadavky, vyplývající z mezinárodních závazků, ke kterým Česká republika přistoupí. Zavádění digitální televize a rozhlasu, které bude mít již v nejbližších letech za následek změny v technických parametrech provozovatelů vysílání a které je v současné době založeno na koordinačních dohodách přijatých v rámci CEPT (Wiesbaden 95 pro T-DAB a Chester 97 pro DVD-T) a z toho vyplývající budoucí omezení využití kmitočtů pro analogové televizní vysílání nelze z hlediska aplikace ustanovení § 12 odst. 11 zákona č. 231/2001 Sb. považovat za důvody neprodlouženi licence CET 21 (a jiným provozovatelům televizního a rozhlasového vysílání, kteří požádali o prodloužení licence) v její části. Telekomunikační zákon reguluje provozovatele vysílacích rádiových zařízení (transmission network operators) a obsahuje širší možnosti pro změny či odnětí povolení k provozování vysílacích zařízení - např. i ujednání přijatá v rámci CEPT jsou z hlediska, § 59 odst. b), § 60 odst. b) , § 61 odst. d) relevantní pro změny či pro odejmutí povolení k provozování vysílacích rádiových zařízení. Pokud se již vyskytuje problém rušení některých vysílačů v souvislosti se zavedením T-DAB v sousedních zemích, dohoda s Wiesbadenu a Radiokomunikační Řád obsahuje standardní mechanismy pro minimalizaci takového rušení. Účastník řízení ve své žádosti kromě vlastního prodloužení předmětné licence žádal současně Radu v souladu s ustanovením § 12 odst. 9) zákona č. 231/2001 Sb. o souhlas se změnou právní formy své společnosti CET 21 spol. s r.o. na akciovou společnost s akciemi znějícími na jméno. Vzhledem ke skutečnosti, že žádost účastníka řízení o změnu právní formy společnosti vykazovala nedostatky spočívající v tom, že účastník řízení nepředložil dohodu společníků o změně právní formy společnosti ve formě notářského zápisu dle ustanovení § 69d, zákona č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, v platném znění, stanovy společnosti a seznam akcionářů, přerušila Rada pod č.j. Ú - 2274/01/2669 řízení ve věci právní formy společnosti účastníka řízení a stanovila v mu souladu s ustanovením § 19 odst. 3 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení, v platném znění, lhůtu k odstranění nedostatků do 30.4.2002. Rada pak bude ve věci změny právní formy rozhodovat v odděleném správním řízení. O souhlas se změnou právní formy společnosti lze v souladu s ustanovením § 12 odst. 9 zákona č. 231/2001 Sb. požádat pouze společně se žádostí o prodloužení licence. Nesplnění této podmínky by bylo důvodem pro zamítnutí žádosti o změnu právní formy. Tato skutečnost však Radu nezavazuje, aby o prodloužení licence a o změně právní formy společnosti nutně rozhodovala společně nebo dokonce v rámci jediného rozhodnutí. Účastník řízení zaplatil správní poplatek za podání žádosti o prodloužení doby platnosti oprávnění k provozování televizního vysílání ve výši 50 000,- Kč podle ustanovení sazebníku, části I, položky 66 písm. a) zákona č. 368/1992 Sb., o správních poplatcích, v platném znění, dne 16.8.2001. V souladu s obsahem sdělení Ministerstva financí č.j. 151/83 398/2001 ze dne 16.10.2001 zaplatí účastník řízení správní poplatek ve výši 200 000 000,- Kč za rozhodnutí Rady o prodloužení doby platnosti oprávnění k provozování celoplošného televizního vysílání podle ustanovení sazebníku, části I, položky 66 písm. e) citovaného zákona, do 31.12.2004 podle stanoveného splátkového kalendáře, obsaženého v příloze č. 1 tohoto rozhodnutí. Poučení: Proti tomuto rozhodnutí není podle ustanovení § 66 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně jiných zákonů, opravný prostředek přípustný. V Praze dne 22.1.2002 Wv^/ l/L— Ing. Martin Muchka předseda Rady pro rozhlasové; sílání ~*\ PŘÍLOHA č. 1 Splátkový kalendář správního poplatku ve věcí orodloužení licence společnosti CET 21, spol. s r.o. K č. j. Rp/17/02 ■ / i datum splátky Splátka jistiny 28.2.2002 5 714 285,71 Kč 31.3.2002 5 714 285,71 Kč 30.4.2002 5 714 285,71 Kč 31.5.2002 5 714 285,71 Kč 30.6.2002 5 714 285,71 Kč 31.7.2002 5 714 285,71 Kč 31.8.2002 5 714 285,71 Kč 30.9.2002 5 714 285,71 Kč 31.10.2002 5 714 285,71 Kč 30.11.2002 5 714 285,71 Kč 31.12.2002 5 714 285,71 Kč 31.1.2003 5 714 285,71 Kč 28.2.2003. 5 714 285,71 -Kč 31.3.2003 5 714 285,71 Kč 30.4.2003 5 714 285,71 Kč 31.5.2003 5 714 285,71 Kč 30.6.2003 5 714 285,71 Kč 31.7.2003 5 714 285,71 Kč 31.8.2003 5 714 285,71 Kč 30.9.2003 5 714 285,71 Kč 31.10.2003 5 714 285,71 Kč 30.11.2003 5 714 285,71 Kč 31.12.2003 5 714 285,71 Kč 31.1.2004 5 714 285,71 Kč 29.2.2004 5 714 285,71 Kč 31.3.2004 5 714 285,71 Kč 30.4.2004 5 714 285,71 Kč 31.5.2004 5 714 285,71 Kč 30.6.2004 5 714 285,71 Kč 31.7.2004 5 714 285,71 Kč 31.8.2004 5 714 285,71 Kč 30.9.2004 5 714 285,71 Kč 31.10.2004 5 714 285,71 Kč 30.11.2004 5 714 285,71 Kč 31.12.2004 5 714 285,86 Kč Celkem 200 000 000,00 Kč Společnost CET 21, spol. s r.o. bude spolu se splátkou jistiny platit po celou dobu, na kterou jsou splátky povoleny, úroky ve výši 140% diskontní úrokové sazby ČNB, platné v prvý den kalendářního čtvrtletí. Úrok je splatný do 8 dnů od doručení platebního výměru. RADA l'RO ROZHLASOVÉ ATliLEVJZNl VYSlLÁNl KraUď 10. 100 00 PiWa 10, Id. *120 2 7181 3830, tax: +420 2 7181 0885. c-nwil infoOftv.c;. h:ip:/Avww.írtv.« n 1 Účastník řízení: CET 21, spol. s r.o. IČ: 458 00 456 se sídlem V jámě 12, Praha 1 adresa pro doručováni: Kříženeckého 322 i 152 00 Praha 5 i ROZHODNUTI Č.j.:Rz/216/05 Zasedání Rady 19/poř. č. 9 Vypracoval: F.Kučera Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen Rada) v souladu s ustanovením § 24a zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), a ustanovením § 46 zákona č. 71/1967 Sb.. o správním řízení (správního řádu), v platném znění, vydala dne 18. října 2005 toto rozhodnutí: Rada dle § 24a odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb. v souladu se stanoviskem Českého telekomunikačního úřadu č.j. 37086/2005-613 ze dne 5. října 2005 stanoví provozovateli CET 21, spol. s r.o., IČ 458 00 456, v rámci licence č. 001/1993 ze dne 9. února 1993, územní rozsah zemského digitálního vysílání v systému DVB-T pro síť „A" výčtem okresů a obvodů hlavního města Prahy zcela nebo zčásti pokrytých vysíláním dle přílohy č. 1. která je nedílnou součásti tohoto rozhodnutí. Příloha č. 1 představuje grafické vyznačení okresů a obvodů hlavního města Prahy zcela nebo zčásti pokrytých signálem pro vysílací síť „A" v systému DVB-T při použiti venkovní antény. Odůvodnění: Účastník řízení provozuje celoplošné televizní vysílání programu NOVA na území České republiky na základě licence č. 001/1993 ze dne 9. února 1993. Rada obdržela dne 16. září 2005 žádost společnosti CET 21, spol. s r.o., spočívající v „doplněni licence o výčet okresů a obvodů v hl.m. Praze, které jsou pokryty zemským digitálním vysíláním zčásti i zcela pro celé území České republiky", v souladu s ustanovením § 24a zákona č. 231/2001 Sb. Tato žádost směřovala k transformaci aktuálního analogového vysíláni společnosti CET 21, spol. s r.o., k budoucímu řádnému vysílání v systému DVB-T, respektive k možnosti Šířit program NOVA celoplošné jak analogově, tak i digitálně do doby. než bude analogové vysílání zcela nahrazeno digitálním. Účastník řízení v žádosti konstatoval, že zahájení vysílání v jednotlivých okresech a obvodech hl. m. Prahy předpokládá v návaznosti na technických možnostech provozovatele digitální sítě, přičemž zpočátku bude digitálně vysílat nejprve v Praze a potom i v Brně. Rada dne 20. září 2005 vyzvala účastníka řízení k doplnění žádosti, resp. ke sdělení ve které síti zamýšlí digitální vysílání provozovat. Rada také požádala Český telekomunikační úřad o předloženi stanoviska k předmětnému stanoveni územního rozsahu digitálního vysílání společnosti GET 21, spol. s r.o. Účastník řízení předložil doplněni žádosti dne 30. září 2005 a uvedl, že požaduje stanovit výčet okresů a výčet obvodů hl.m. Prahy v rámci digitální sítě „A", jejímž provozovatelem je společnost JTR Management a.s. Dne 7. října 2005 bylo Radě doručeno podání Českého telekomunikačního úřadu č.j. 37086/2005-613 ze dne 5. října 2005, které je stanoviskem ve smyslu ustanovení § 24a odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb. Český telekomunikační úřad zaslal Radě grafickou podobu výčtu okresů České republiky pro stanoveni územního rozsahu zemského digitálního vysílání DVB-T prostřednictvím vysílací sítě „A". Z předmětného podání Českého telekomunikačního úřadu vyplývá, že takto zpracovaný a předložený materiál pokládá za obecné stanovisko pro všechna případná jednotlivá stanovení územního rozsahu digitálního vysílání vsíti „A" Radou. Rada tedy k podání českého telekomunikačního úřadu přistoupila jako k souhlasnému stanovisku stanovení územního rozsahu digitálního vysíláni společnosti CET 21, spol. s r.o. v tom smyslu, jak o to tato společnost Radu žádala. Dne 1. června 2005 vstoupil v účinnost zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích (ZEK), který přímo novelizoval zákon č. 231/2001 Sb. vložením ustanovení § 24a, které stanoví, že ustanovení tohoto zákona týkajíci se souboru technických parametrů se nevztahuji na zemské digitální vysíláni, přičemž rozsah zemského digitálního vysíláni Rada stanovi v souladu se stanoviskem Českého telekomunikačního úřadu výčtem okresů, popřípadě obvodů hlavního města Prahy zcela anebo zčásti pokrytých vysíláním. Toto ustanovení v sobě explicitně zahrnuje kompetenci Rady stanovit územní rozsah zemského digitálního vysílání. Výslovně tedy Radě svěřuje stanoveni transformace analogového vysílání na vysílání digitální vůči provozovatelům vysílání v rámci stávajících licencí. Ze všech citovaných důvodů proto Rada rozhodla tak, jak je ve výroku uvedeno. Poučení: Proti tomuto rozhodnutí není možno podat žalobu ve smyslu ustanovení § 66 zákona č. 231/2001 Sb. V Praze, dne ?/ fjna 2005 f W- / Jí to. ioos předs CET 21 spol. s r.o. Radv Pro rozhlasové sídlem: Knženeckého náměstí 322/1 152 52 Praha 5 - Barrandov IČ: 45800456; DIČ: 005-45800456 C3 ^5 is esc Síť pro multiplex A Pokrytí pro venkovní anténu