Interaktivní osnova ZUR701 Úvod do žurnalistiky

Úvod do žurnalistiky

Témata:

  • dějiny žurnalistiky
  • vývojové etapy komunikace
  • periodika a mediální krajina v ČR
  • vývoj českých médií od počátku 90. let do současnosti
  • charakteristika a typologie tištěných a audiovizuálních médií
  • vlastnická struktura médií
  • tiskové agentury, druhy tiskových agentur, struktura činností tiskových agentur
  • tiskové agentury a jejich využití v redakční práci, ČTK
  • základy redakční práce – rozdělení práce v redakci, příprava novinové strany
     

Úkol I.
 

Vyberte si jedno české médium (tisk, rozhlas, televize, agentura), napište jeho podrobnou charakteristiku (fakta, vlastník, mediální organizace, zaměření, postavení na trhu apod.) v rozsahu do 10 stran. Přihlédněte k ekonomickým aspektům vývoje českého tisku po roce 1989. Odkazujte na literaturu a citujte podle norem

Termín odevzdání: pondělí 23. listopadu ve 12 hodin.

 

Literatura a zdroje: 

Tušer, A. 1999. Ako sa robia noviny. Bratislava: SOFA, s. 24–35.

Sovová, O. 2001. „Vývoj na trhu periodik po r. 1990.“ In: Sokol, T. 2001. Tisk a právo. Praha: Orac, s. 105–109.

http://www.abccr.cz
http://www.uvdt.cz
http://www.iStrategie.cz
http://www.ceskamedia.cz