Interaktivní osnova ZUR701 Úvod do žurnalistiky
Úvod do žurnalistiky
Témata:
- dějiny žurnalistiky
- vývojové etapy komunikace
- periodika a mediální krajina v ČR
- vývoj českých médií od počátku 90. let do současnosti
- charakteristika a typologie tištěných a audiovizuálních médií
- vlastnická struktura médií
- tiskové agentury, druhy tiskových agentur, struktura činností tiskových agentur
- tiskové agentury a jejich využití v redakční práci, ČTK
- základy redakční práce – rozdělení práce v redakci, příprava novinové strany
Úkol I.
Vyberte si jedno české médium (tisk, rozhlas, televize, agentura), napište jeho podrobnou charakteristiku (fakta, vlastník, mediální organizace, zaměření, postavení na trhu apod.) v rozsahu do 10 stran. Přihlédněte k ekonomickým aspektům vývoje českého tisku po roce 1989. Odkazujte na literaturu a citujte podle norem
Termín odevzdání: pondělí 23. listopadu ve 12 hodin.
Literatura a zdroje:
Tušer, A. 1999. Ako sa robia noviny. Bratislava: SOFA, s. 24–35.
Sovová, O. 2001. „Vývoj na trhu periodik po r. 1990.“ In: Sokol, T. 2001. Tisk a právo. Praha: Orac, s. 105–109.
http://www.abccr.cz
http://www.uvdt.cz
http://www.iStrategie.cz
http://www.ceskamedia.cz